loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
وحید محمدی بازدید : 193 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

 

آشپزخانه کوچک شما با‌ اعمال چند تغییر مختصر و جزئی به‌راحتی می‌تواند به‌یک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل شود. تنها کافیست کاری کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگ‌تر و دلباز‌تر به‌نظر آید. برای این‌کار برای شما ایده‌هایی داریم که با انجام آن به نتیجه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش خواهید رسید.

 

وحید محمدی بازدید : 254 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

اصولا در هر خانه ای مکانی برای قرار دادن کتاب وجود داره و این عمومیت طراحان داخلی را برانداشته تا نبوغ بیشتری در طراحی آن به کار برند و بسته به فضای داخلی و محل مورد نظر طرحی های هوشمندانه ای انجام دهند. در ادامه سری دوم از نمونه هایی جالب و زیبا از کتابخانه های امروزی را مشاهده می کنید.

وحید محمدی بازدید : 173 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

ین کاروان‌سرا از نوع کاروان‌سراهای درون شهری است که قاعدتاً زمانی به بازار شهر متصل بوده و اکنون از آن جدا افتاده است. این جدایی از ارزش اقتصادی آن کاسته و بنابراین از دست طمع سودجویان مصون مانده و کمتر دستخوش تصرف شده است؛ اما از گزند باد و باران و گذر ایام و غفلت مردمان به دور نمانده و آثار فرسودگی و خرابی در چهره آن پیداست.

وحید محمدی بازدید : 178 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

 

مسجد تاریخانه در جنوب شرقی دامغان واقع شده و یکی از بهترین نمونه‌های مساجد نخستین در ایران و قدیمی‌ترین بناهای پس از اسلام است. درباره تاریخانه و زمان ساخت بنای اولیه آن، صاحب‌نظران بسیاری بحث کرده‌اند.
نویسنده مرآه البلدان، دستور ساخت تاریخانه را به امیرالمؤمنین علی(ع) نسبت داده و آندره گدار، تاریخ ساخت این بنا را اواسط قرن دوم هجری ذکر کرده است. آرتور پوپ، ساخته شدن این مسجد را بین سال‌های ۱۳۰ تا ۱۷۰ هجری دانسته و محمد کریم پیرنیا تاریخ ساخت آن را حدود ۱۵۰ هجری می‌داند.
وحید محمدی بازدید : 1519 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

راندو یک «رسانه» و یا یک «عامل ارتباط» است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، با طراح و کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر ساخت.
راندو پلی است دو سویه از چیزی به چیز دیگر، از طراح به کاغذ سفید و از کاغذ به ذهن. از طراح به کارفرما و از او به خودش. اگر این رفت و برگشت را به جریانی یکسویه صرفاً از طراح و یا راندو کار به کارفرما تقلیل دهیم، بی شک راندو را به سان ابزاری برای طراحی از دست خواهیم داد.

از کتاب : راندو و ترسیم رنگی / مایکل ای دویل


وحید محمدی بازدید : 242 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

 

برای اطلاع از بخش ها و قسمت های مختلف یک فرهنگسرا از نظر طراحی ساخت و معماری به مقاله زیر مراجعه فرمایید. البته برخی قسمت ها از نظر طراح الزامی و برخی دیگر نه.که کاملا وابسته به نظر طراح می باشد.

۱-لابی وزیر مجموعه های آن شامل:فضای انتظار و نشیمن ,فروش اغذیه ,محل نگهداری کودکان ,عناصر خدمات عمومی مانند باجه های تلفن و اینترنت ,عناصر دسترسی عمودی مانند رمپ،پله وآسانسور

وحید محمدی بازدید : 164 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

در روزگاری که مدرنیته صوری‌گرا، فرم شهرها را در سیطره خویش گرفته است، آیا می‌توان از ضرورتی به نام معماری اسلامی سخن گفت و از جهت دیگر آیا مراد از معماری اسلامی و بحث و فحص در باب آن تنها در فرم سازه‌ها و مزین شدن آنها به اسماء جلاله و آیات کتاب‌الله خلاصه می‌شود؟

وحید محمدی بازدید : 160 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

نما در لغت‌نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می‌شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است

وحید محمدی بازدید : 231 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

پیکره اصلی موزه Hans Arp، بر دیواره‌ای مستحکم از چوب، فراز رودخانه راین واقع شده، نمونه پیشین ایستگاه راه آهن Rolandseck درست پایین این موزه قرار گرفته‌است.
در تازه‌ترین نمای ظاهری آن، این مجموعه شامل موزه آرپ به‌علاوه یک گالری برای نمایش‌های ویژه بوده، که از طریق راهرویس زیرزمینی و آسانسور به موزه اصلی متصل است؛ این مسیر توسط زیرگذر به پایین‌دست ایستگاه ذکر شده توسعه یافته، سه بخش سالن انتظار، فروشگاه و رخت‌کن را شامل می‌شود.

وحید محمدی بازدید : 151 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

معماری اسلامی

برخی از محققان نظیر پروفسر ویلبر معتقدند که اجرای هر طرح معماری به سه عنصر اجتماعی بستگی دارد. اول جامعه ای که به آن طرح نیازمند است؛ دوم شخص یا اشخاصی که از اجرای طرح حمایت می کنندو هزینه مالی آن را متعهد می شوند؛ سوم معمار یا استاد کارانی که طرح را اجرا می کنند. جذابیت تحقیق و مطالعه معماری ایران در این است که دریابیم چگونه این عوامل سه گانه بر یکدیگر تأثیر می گذارند و سرانجام به احداث بنایی منجر می شوند.

وحید محمدی بازدید : 161 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

 

مناره و كاركردهای آن در تاریخ اسلام
شیدا امینی

به تصور برخی مهمترین دلیل وجود «مناره» در مساجد، اذان گویی است. اما این دلیل محل بحث و چون و چرای بسیار است، زیرا می توان از فراز بام مسجد نیز مسلمانان را به مسجد فراخواند. بر حسب روایات، وقتی مسلمانان به مدینه آمدند طبق عادت و بدون هیچ گونه دعوتی برای ادای فریضه نماز در مسجد حضور پیدا می كردند. این عدم دعوت روزی به بحث گذاشته شد و فردی پیشنهاد داد كه بگذارید مانند مسیحیان ناقوس داشته باشیم.

۱) به تصور برخی مهمترین دلیل وجود «مناره» در مساجد، اذان گویی است. اما این دلیل محل بحث و چون و چرای بسیار است، زیرا می توان از فراز بام مسجد نیز مسلمانان را به مسجد فراخواند. بر حسب روایات، وقتی مسلمانان به مدینه آمدند طبق عادت و بدون هیچ گونه دعوتی برای ادای فریضه نماز در مسجد حضور پیدا می كردند. این عدم دعوت روزی به بحث گذاشته شد و فردی پیشنهاد داد كه بگذارید مانند مسیحیان ناقوس داشته باشیم.


دیگری گفت مانند یهودیان شیپور بدمیم. با این حال پیامبر (ص) فردی را معین نمود كه مردم را به نماز فراخواند و پیامبر (ص) به بلال فرمود: «برخیز و مردم را به نماز فراخوان» این نكته این واقعیت را نشان می دهد كه مناره بخش جدایی ناپذیر از مراسم عبادی اسلام نیست و تا امروز هم در بسیاری از كشورهای اسلامی از ساختن مناره به جهت حالت متظاهرانه و غیر ضروری اجتناب می كنند و برخی تنها یك سكو در بام مسجد در نظر گرفته اند كه موذن از آنجا اذان می گوید.


این نكته یك حقیقت دیگر را هم آشكار می سازد و آن اینكه از بالای مناره كمتر می توان صدای اذان را به مسافتی بیش از بیست - سی متر رسانید بنابراین كاركرد اصلی مناره جای فقط اذان گویی نیست.


۲) بنا به روایات، اولین مناره در سال ۴۵ هجری توسط «زیادبن ابیه» حاكم عراق ساخته شد. این مناره یك برج سنگی بود كه متناسب با وضع مسجد بصره بدان اضافه شد. كمی بعد در سال ۵۳ به حكم حاكم مصر، مسجد عمرو در فسطاط صاحب چهار مناره شد و همین جریان به مساجد دیگر مصر نیز گسترش یافت. در زمان معاویه مناره های مسجد فسطاط در مصر ساخته و عده ای معتقدند دستور ساخت این مناره ها را معاویه به حاكم مصر داد. این نظریه تصریح می كند در شام
مسیحی كه مسلمانان اقلیت كوچكی را تشكیل می دادند، كلیساهایی با سنگهای گرانبها تزیین می شدند و برجسته ترین وجه خارجی آنها، برج بلندشان بود كه ناقوس كلیسا بر فراز آنها نواخته می شد و نیایشگران را به نیایش دعوت می كرد.

مسلمانان كه نسبت به موفقیت مسیحیت حساس بودند، درصدد برآمدند بدین معماری رنگ و بوی اسلامی بخشند. به عبارتی دیگر، در اینجا نیز رقابت دینی امر مهمی بوده و حاكمان مسلمان خواهان نشان دادن این نكته بودند كه اسلام در عرصه معماری نیز مانند جنبه های معرفتی و نظامی، از رقبای خود چیزی كم ندارد.


۳) تبار شناسی ریشه واژه «مناره» نیز نكاتی گویا در باب علل پیدایش به ما گوشزد می نماید. معنی اصلی كلمه «مناره»، مكان نور یا آتش است. اگر هم اكنون در زبان پارسی به مناره «گلدسته» می گویند، به جهت همین معنای آن است. اتفاقاً این واژه از طریق زبان تركی به زبان انگلیسی نیز راه پیدا كرده و «Minaret» نام گرفته است. این كلمه در عربستان پیش از اسلام به اماكن بلندی اطلاق می شد كه از فراز آن علائمی توسط دود یا آتش ارسال می شده اند. به همین سبب، كلمه مناره را اغلب معادل با چراغ خانه به كار می بردند.


بیزانسی ها از چنین بناهایی در شمال آفریقا و سوری ها در دوران اسلامی به شكل وسیعی برای مقاصد نظامی استفاده می كردند. فانوس اسكندریه كه یكی از عجایب هفتگانه جهان بوده و در سده دوم هجری از بین رفته، علاوه بر مصارف دیگر چنین كار كردی نیز داشته است. علاوه بر این، برجهای استوانه ای متصل به قلعه های اسلامی واقع در بخشهایی از ساحل آفریقای شمالی مثل تونس كه به عنوان چراغ خانه و محل دیده بانی مورد استفاده قرار می گرفته نیز «مناره» نامیده می شده است. با توجه به آنكه ریشه این از نور است، بر پایه تفاسیر از مناره به عنوان تجلیگاه انوار الهی یا صورتی از اشراق روحانی یاد شده است.


می توان گفت، واژه مناره دو مفهوم متمایز نور یا آتش و نشان را به هم پیوند می دهد كه هیچ یك از این مفاهیم در آیین عبادی اسلامی جایی ندارند. به همین جهت، پژوهشگران هنر اسلامی در صد برآمدند كه اصل نضج گیری مناره را به تعالیم و آموزه های اسلامی منتسب ندانند و آن را گونه ای معماری قلمداد كنند كه قبل از اسلام وجود داشته و به مسلمانان به ارث رسیده است. به تعبیر دیگر، مسلمانان از این معماری در راستای هویت بخشی به آیینهای خود استفاده كرده اند.

 

۴) از راههای شناختن كاركردهای مناره ها در دوره های مختلف تاریخی، توجه به شكل و شمایل آنهاست. در یك تقسیم بندی كلان، مناره ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ یك دسته مناره هایی هستند كه واجد فضاهای داخلی فراوانند. گروه دیگر مناره هایی هستند كه فضای داخلی آنها محدود به همان فضایی می شود كه بتواند با پلكان مارپیچ، درون مناره را در خود جای دهد. می توان تجسم كرد مناره هایی كه فضای داخلی زیادی ندارند، برای یك كاركرد در نظر گرفته می شده اند كه این كاركرد می تواند پیام رسانی از هر نوع آن - و از جمله اذان گفتن - باشد. مناره هایی را كه دارای فضای داخلی زیادی هستند، می توان آثاری دانست كه جنبه های زیبایی شناسی و هنری پررنگتری داشته اند. با این همه، این تقسیم بندی نیز با توجه به آنكه تاریخ ساخت بسیاری از مناره ها مشخص نیست، مشكلات خاصی را به وجود می آورد. در این میان، مناره های مسجد بزرگ دمشق مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و آنها تصریح كرده اند با توجه به آنكه این مناره ها احتمالاً متعلق به كلیسای «یوحنا» بوده اند و ولید با تبدیل این محوطه به مسجد آنها را باقی نگه داشته است.

می توان تأكید كرد كه بسیاری از این مناره ها همان برجهای فرهنگهای مختلف بوده اند و از مدل آنها پیروی شده است. در این میان، توجه به سنت مناره ها در ایران زمین نیز قابل توجه است. در ایران، مناره های مارپیچ و به شكل كاملاً متفاوتی توسعه یافتند كه به صورت مجلل كشیده و استوانه ای بودند. درباب اینكه ایرانیان چرا به این شكل از معماری مناره روی آوردند، سخن بسیار است. «شرودر» این نوع معماری را با معماری یونانی، هندی و ایرانی پیش از دوره هخامنشی مرتبط می داند. با این همه، شكی نیست كه این نوع معماری با معماری مناره های چهار گوش و شش گوش و هشت گوش شامات و غرب جهان اسلام مرتبط نیست.

در شرق و شمال ایران معماریهای زیادی مشابه این نوع معماری موجودند. در اینجا نیز پژوهشگران معتقدند معماری مناره ای ایرانی پل واسط میان معماریهای مناره شرقی از یك سو و معماریهای مناره های غرب جهان اسلام از سوی دیگر، هستند.

وحید محمدی بازدید : 336 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

 

پایان‌نامه‌های معماری غالبا گریزی است به ایده‌آل‌ها و آمال‌های دانشجویان آن؛ فرصتی است تا به دور از محدودیت‌ها و چهارچوب‌های تدقیق‌شده گذشته، به دغدغه‌های خود بیاندیشند و در جستجوی راه‌حلی معمارانه برای آن باشند.

البته بگذریم که شتاب سرسام‌آوری که این‌ روزها همۀ ما به نوعی گرفتارش هستیم، جسارت بلندپروازی را از خیلی‌هایمان گرفته. «سپهر گودرزی» یکی از دانشجویانی بود که این جسارت را داشت که روی موضوعی درنگ کند که ما غالبا در زندگی روزمرۀمان هم از فکر‌کردن به آن گریزانیم، یعنی زندان. آن‌چه که در ادامه این مطلب خواهید خواند، شرح پروژه مختصری از پایان‌نامه ایشان است.

در طراحی زندان مشارکتی نطنز برای مجرمان زن بی‌سابقه و کم‌سابقه نگارنده تلاش کرده کالبدی به جای همۀ زندان‌هایی که امروز و از پس سال‌های دراز گذشته، کم و بیش و در همه‌جا کالبدهایی‌اند برای مجازات پیشنهاد کند؛ بناهایی که شاید بی‌ آنکه توفیق زیادی در پیش‌گیری از وقوع جرم‌های بعدی، که هدف فراموش‌شده از تشکیل نهاد زندان است، داشته باشند؛ گاه خود محملی‌اند برای جرم‌های بعدی. پس، آن‌چه نگارنده سعی کرده به آن پایبند بماند برآوردن آرزوی انتقام نیست؛ اصلاح است.

برنامۀ فیزیکی و طراحی اجزا...............

وحید محمدی بازدید : 210 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

 

از جمله عوامل اقلیمی مهم که تاثیر مهمی بر ابنیه ایران گذاشته می توان به تابش نورخورشید، شدت جریان و جهت باد، عرض جغرافیایی، وجود آب، رطوبت ، پوشش گیاه، ارتفاع از سطح دریا و نا همواری های سطح زمین اشاره کرد که به صورت اجمالی به توضیح برخی از این عوامل می پردازیم.

وحید محمدی بازدید : 298 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)
 
 

 

خانه ملک التجار یزد که به تازگی عملیات مرمت آن پایان یافته است، چندی پیش توسط گروه هتل های زنجیره ای مهر خریداری شد. هتل تاریخی ملک التجار به عنوان اولین هتل خشت خام در جهان شناخته شده است.خانه خشتی در حدود 300سال قبل در یکی از بازارهای مهم در بافت تاریخی شهر یزد ساخته شده است و متعلق به خاندان ملک التجار است.مدخل خانه به اسلوب روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بسیار بلند میباشد وچهار نسل از این خاندان در آن زندگی کرده اند.خانه ملک التجار در دو طبقه وپبرامون حیاط مستطیل شکلی بنا شده است.

از نظر تاریخ نگاری بنا تا پیش از این از گونه خانه های قاجاری در یزد شناخته میشد، ولی بر اساس کشفیات جدیدی که اخیرا در پی لایه برداری در حین مرمت از روی اندودهای حیاط بدست آمد تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه کشف شده تا عصر صفوی و به تاریخ 1106 ه.ق به عقب برگشته است و از این جهت از اهمیت بسیار زیادی در تاریخ نگاری بناها در شهر یزد و کلا در تاریخ معماری ایران برخوردار شده است.ورود به عمارت از طریق سردر ودالان طویلی صورت می گیرد .حوضی کشیده در میانه حیاط واقع شده که در دوسوی آن دو باغچه کوچک قرار دارد. روی حیاط توسط چادر پوشانده شده است تا در روز های بسیار گرم و یا سرد نیز حیاط بیشتر قابل استقاده باشد.در چهارسوی حیاط اتاقها و تالارهایی با پنجره های قدیمی بسیار دیدنی که به سوی حیاط گشوده می شوند قرار دارند واتاقها وتالارها در هر سوی حیاط برای فصل خاصی استفاده می شده اند.

هم اکنون این هتل دارای شانزده اتاق دو تخته و چهار اتاق یک تخته و سه اتاق سه تخته است.از نظر تزئینات داخلی این بنا یکی از شاهکارهای معماری دوران قاجاریه در یزد به شمار میرود.این خانه دارای تزئینات دل انگیز و روح نوازی است که نقاشی دیوارها با رنگهای طبیعی,راویزهای آبطلاکاری شده وطاقنماها از آن جمله است. نگارگر این تزئینات هنرمندی بوده است شیرازی و همچنان که مشهود است این بنا از حیث شیوه واسلوب کار ونقاشی های آن با نارنجستان شیراز همانند است.یکی از مهم ترین ویژگی های این هتل داشتن اتاقهای خاص میباشد که میتوان به اتاق آینه و اتاقهایی بانقاشی های بسیار زیبا و ماهرانه اشاره کرد که مرحوم ملک التجار این اتاقها را برای همسرانش توسط نقاشان شیرازی در حدود 200 سال پیش ساخته است .

وحید محمدی بازدید : 201 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)
 
 

 

سرپناه تنفس یک پاویون طراحی شده در تنظیم شرایطهای مختلف اقلیمی است. این طرح با هدف یک رهیافت متفاوت تصور شد، شناخت نداشتن از خود سایت، که ویژگی اصلی آن انعطاف پذیری در محیط خود می باشد. زبان فرمی یک فرایند شکل یافته به دنبال پیکربندی مناسب است، که اجازه می دهد، ساختمان خود یک مدل جنبشی شود. پیدایش آن در حرکت سه مدل که به شکل مستقلی تنفس می کنند، می باشد. این مدل ها بر طبق نیازهای داخلی واکنش نشان می دهند.

حرکت مدنظر اجازه می دهد، جریان هوا دمای داخلی را متعادل کند. این مدل همچنین موقعیت اولیه اش را با محوریت قرار دادن فصول تغییر می دهد. از این رو با جریان هوا هم در تابستان و هم در زمستان تعامل برقرار می کند. موقعیت تابستان زمانی که تا خوردگی ها آرام هستند، و از طرف دیگر موقعیت مخالف شکل زمستانی جسمی است، که در کاهش حجم فضا در ساختمان کاملاً منقبض شده است، و به حفظ درجه حرارت تا ارتفاعی ممکن کمک کرده، می باشد.

 

بعلاوه زمانی که شکل ساختمان پوسته را منقبض کرده، تا اجازه دهد، هر برفی از روی سازه سرریز شود. به واسطه ی شکل کلی طرح می تواند عمل خروج و دخول هوا را انجام دهد. بنابراین می تواند هم میزان و هم سرعت هوای مورد نیاز درون ساختمان را به منظور کاهش تلاش برای تهویه هوا کنترل کند. و نهایتاً شکل کلی ساختمان توانسته حجم خود را در زمستان کوچک و در تابستان بزرگ کند.

طبق سنت معمول در ساکر پانچ، این سایت سوالاتی را با رینا پورتیلو و متیاس آرشلر طراحان این پروژه دنبال کرده است:

ساکر پانچ: چه کسی یا چه چیزهایی بر روند تولید پروژه مؤثر بوده است؟

رینا پورتیلو و متیاس آرشلر: سوالاتی را که در راستای پروژه مطرح شده بود، به چالش کشیدیم: اگر ما مایل به روشن کردن گرما باشیم، چه چیزی را جایگزین آن خواهیم کرد، زیرا ساختمان ها به شکل خودکار در تابستان و زمستان تغییر می کنند. و همیشه ما یک درجه حرارت آرامبخش را حفظ می کنیم. و اگر معماری توانایی نفس کشیدن داشت، و یا می توانست پیرامون ما را بسته به میزان نور خورشید بسط دهد یا همکشی کند، چه اتفاقی می افتاد. استراتژی های تطبیقی در اوایل سال 2013 پدید آمد، تمرکزی نو بر روی بخش طراحی انرژی. دانشگاه هنر وین نگاه خود را بر توسعه ی ایده های تعاملی برای ساختارهای پایدار نهاد.

ساکر پانچ: در پیش برد اثر با چه نوع موسیقی و کتابی درگیر بودید؟

رینا پورتیلو و متیاس آرشلر: میشل هانسمیر، نیکولو کاساس و استیون ما و جورجیا هاردینگ

 

وحید محمدی بازدید : 357 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

 

دانلود کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم – جلد دوم – بخش اول

کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم یکی از معروف ترین و پرفروش ترین کتاب های معماری ایران می باشد و کمتر دانشجوی معماری پیدا میشود که نسخه ای از آن را در کتابخانه خود نداشته باشد.

وحید محمدی بازدید : 207 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

 


دانلود آموزش vray تری دی مکس به زبان فارسی – vray for 3dmax – قسمت اول تا سوم

موتور رندر v-ray را می توان محبوب ترین پلاگین رندر گیری تری دی مکس برای سه بعدی سازی نقشه های معماری با کیفیت بالا نامید که در ایران ۹۵ درصد کاربران برای رندرهای خود با کیفیت بالا از این پلاگین استفاده میکنند.

وحید محمدی بازدید : 150 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)
عنوان تحقيق:
معماري نئوكلاسيك

 
 

 

گردآورندگان:

سيد مهدي خداپرست- دانيال چاوشي – امير وكيليان زند- داوود

فروندي- احسان رياضي - وحيد اسماعيل زاده

 

استاد راهنما:
 آقای مهندس بختیاری



معماري نئوكلاسيك


 فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعیتمدن مغربزمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینشذهنی
وکالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است . معماری غرب نیز از این امر مستثنا
   نبوده ومعماری کلاسیک پیوسته در کلیه تاریخ مغرب زمین مطرح بوده است.

وحید محمدی بازدید : 175 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)
مطالعات پايان نامه كارشناسي با موضوع سينما در 111 صفحه

چکیده


سینما بیشتر و موثر از سایر گونه های بیانی قادر به تأثیر گذاری مثبت و منفی برداری مخاطب خویش می باشند. در این میان سینمای فرهنگی، هنری به عنوان یکی از انواع گونه های سینمائی از آنجا که با حوزه های شعر سازی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، بیانی، معماری و غیره کار وارد و به طریق برتر از سایر گونه ها قادر خواهد بود تا در چگونگی روابط اجتماعی و فرهنگی میان افراد جامعه نقش داشته باشد و در جهت فرهنگ سازی و ایجاد و توسعه فضای فرهنگ سازگامی موثر بر وارد تا بتوان با این هدف کمکی هر چند کوچک به جامعه خویش در رفع مشکل کنونی کشور برداریم.این رساله به بررسی عوامل ناکامی سینمای ایران و همچنین عدم توجه به مکانهای سینمائی و فضاهای معماری و تأثیر سینما بر فرهنگ- تأثیر معماری بر سینما و بالعکس و نحوه جذب مخاطب می پردازد، همچنین سینما و معماری و نسبت های آنها، شباهت ها وکاربردها مورد بازبینی قرار می گیرد. نتایج به دست آمده از این تحقیق مبین آل است که سینمای ایران به عنوان یک سینمای آزاد هیچگاه، آنطور که باید مورد توجه سینما گران، سرمایه گذاران و مسئولین قرار نگرفت و امید است حداقل
معماران با توجه بیشتر به این معقوله مشکلات موجود را برطرف نمایند زیرا که این معماران هستند که بنای آبادانی هر کشور را خواهند گذاشت و این امر خود باعث جذب مخاطب و تجدید نظر آنها در مورد سینمای کشور خواهد شد. تماشای فیلم با تکنیک های خوب فیلمبرداری در یک مکان خوب است که به آن اثر هویت می بخشد و تماشای آن در یک مکان غیر استاندارد چیزی جز نارضایتی و مخاطب شرمندگی برای طراحان آن به همراه نخواهد داشت.

وحید محمدی بازدید : 200 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)
موضوع تحقیق : معماری مساجد

گرد آورنده : حمیدرضا موسی پور




مفهوم نمادين اجزای مسجد
  • مقدمه

مساجد اسلامي جلوه اي از زيبايي بصري و نمونه بارزي از تلفيق و ارتباط فرمهاي نمادين با باورهاي عميق اعتقادي است. اشكال الگويي و ارتباط سمبوليك در تمامي ...
تعداد اندكي از فرمها ذاتا اسلامي اند. البته معماران اسلامي معمولا از فرمهاي موجود و متناسب با اقليم در فرهنگ اجداد خود در جهت رسيدن به اهدافشان استفاده مي كردند. معمار اسلامي معمولا ...

وحید محمدی بازدید : 178 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

نمایشگاه درخت مخفی به دلیل اجرای طرح ترکیبی چوب و استیل ضدزنگ به شکل یک درخت تنومند در قسمت میانی سالن شیشه ای آن به این عنوان نامگذاری شده است که گروه حرفه ای معماری و طراحی One Fine Day آلمان با طراحی نوین خود توانسته این اشکال را به خوبی به نمایش درآورد.

زمین اصلی این پروژه معماری حدود 15 هزارو 600 مترمربع بوده که اجرای سالن اصلی شیشه ای آن با درخت مخفی داخلی اش در فضایی به مساحت 80 هزار مترمربع صورت گرفته است.

وحید محمدی بازدید : 499 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

مدرسه لانگلی با 38 کلاس و ظرفیت 1100 دانش آموز، در "برک شایر" در کشور انگلستان، توسط گروه معماری فاستر و همکاران طراحی شد..


مدرسه لانگلی با 38 کلاس و ظرفیت 1100 دانش آموز، در "برک شایر" در کشور انگلستان، توسط گروه معماری فاستر و همکاران طراحی شد.

این ساختمان، یک بنای 3 طبقه میباشد که آتریومی به ارتفاع کل ساختمان، در میان آن قرار گرفته است. 3 حجم استوانه ای زرد رنگ در میان ساختمان جهت فضاهای لازم برای آزمایشگاه های ویژه اختصاص یافته اند.

دو بازوی خارج شده از دو سمت آتریوم مرکزی با چیدمانی خطی، دربرگیرنده 38 کلاس میباشد. حائل مشبک متشکل از نوارهای چوبی عمودی، نمای ساختمان را تشکیل داده است

وحید محمدی بازدید : 218 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

ماینا بی سندز که گرانترین مجتمع تفریحی- سرگرمی جهان به شمار می رود در سنگاپور مستقر بوده و درنظر دارد به زودی نخستین و بزرگترین موزه علم هنر را راه اندازی کند.

 طراحی این موزه به نوعی مفهومی از "دست خوش آمدگویی سنگاپور" بوده که با برخورداری از ده انگشت می تواند نمای چرخشی و در عین حال جذابی را به فضای اطراف خود القا کند. هریک از این انگشت ها مربوط به یک گالری خاص می شوند. بخش سر هریک از این انگشت ها نیز به سوی یک درخشش هنرمندانه به همراه دیوارهای منحنی و قوس دار باز می شوند.

وحید محمدی بازدید : 368 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)
عالی‌قاپو (به ترکی به معنی دروازه عالی) ساختمانی است که در واقع درب ورودی دولتخانه صفوی بوده است

  عالی‌قاپو (به ترکی به معنی دروازه عالی) ساختمانی است که در واقع درب ورودی دولتخانه صفوی بوده است و در ابتدا شکلی ساده داشته و به مرور زمان و در طول سلطنت شاه عباس طبقاتی به آن افزوده شدند و در زمان شاه عباس دوم ایوان ستوندار به آن افزوده شد. این بنا در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله واقع شده است. ارتفاع آن ۳۶ متر است و ۶ طبقه دارد که با راه‌پله‌های مارپیچ می‌توان به آنها رسید.
این بنا پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول بین سالهای ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۶ ه.ق. بعنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی شروع به ساخت شد.

وحید محمدی بازدید : 181 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

باغ سنگی در 40 کیلومتری سیرجان به سمت بافت در استان کرمان واقع است. خالق این اثر که بیشتر جنبه هنری دارد، پیرمردی کر و لال بوده که دیگر در قید حیات نیست. باغ سنگی در نزدیکی دهستان بلورد واقع در روستای میاندوآب و در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان قرار دارد و به دست فردی کر ولال به نام درویش خان گنگ اسفندیارپور که به کشاورزی اشتغال داشته، ساخته شده است.

 

 

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 148
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 900
  • بازدید ماه : 900
  • بازدید سال : 15,620
  • بازدید کلی : 477,379