loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
وحید محمدی بازدید : 202 جمعه 21 آذر 1393 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت اصول و مبانی معماری

 

این پاورپوینت دارای 45 اسلاید میباشد.

 

عوامل موثر بر کانسپت در طراحی: هدف – تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان – عوامل فرهنگی اجتماعی- عوامل جغرافیایی- شرایط آب و هوایی – برنامه فیزیکی طرح – خواسته کار فرما – مقیاس و تناسبات – بررسی مصالح و تکنولوژی ساخت بنا – ابعاد انسانی و فضاهای معماری (حرایم) و الزامات تاسیساتی.

 

وحید محمدی بازدید : 187 جمعه 21 آذر 1393 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت باغهای ایرانی

 

این پاورپوینت شامل 42 اسلاید میباشد

 

مفهومي:

باغ ايراني باز توليد طبيعت نيست بلكه عوامل ناپيداي طبيعت را بكار مي گيرد و نظم لازم را در طبيعت بدون نظم بوجود مي آورد فضاي باغ تواماني از شكل عيني و حسي است باغ ايراني داراي وضوح و روشني رياضي به علاوه فرآيندهاي حسي نمود هاي طبيعت براي اندامهاي حسي آدمي مي باشد.

 

 

 

وحید محمدی بازدید : 1384 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (1)

عنوان: پروژه تنظیم شرایط محیطی – طراحی اقلیمی ۴۵ اسلاید – معماری همساز با اقلیم

نسل ها پیش که انسانهایی سرزمین ایران را جهت سکونت انتخاب و شروع به ساختن پوسته سوم انسانی(پوسته اول پوست طبیعی انسان ،پوسته دوم پوشش مناسب با محیط زیست و پوسته سوم ساختمان را میتوان نام برد)خود نمودند در شرایط مختلف آب و هوایی قرار گرفته و کوشش مقابله با شرایط محیطی و ایجاد فضای مناسب داخلی ،آنها را با فرمها و روشهای مختلف ساختمان در تطابق با محیط راهنما شد.
از این رو در پهن دشت کشورمان که دارای آب و هوای مختلفی می باشد با سیستم های متعدد ساختمانی روبرو میشویم. در تداوم مبارزه با شریط محیط خارج ، تجربیات ذیقیمتی در طراحی ،ساخت و انتخاب مصالح در ساختمان های سنتی کشور نهفته است که متاسفانه در زمان حاضر با برداشت غلط از معماری دنیای غرب، کلیه دانش و تجربیات اسلاف خود را از یاد برده و با تقلیدی ناقص از معماری بین المللی ، زمین های حاصلخیز این مرز و بوم را بتن ریزی می کنیم.
بیشتر دست اندرکاران ، فرم ظاهری معماری گذشتگان را تقلید کرده و نام معماری سنتی روی آن میگذارند. در صورتی که فرم ظاهری معماری قدیم در اثر استفاده از مصالح ساختمانی منطقه، کارائی مصالح از لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر بارها و فشارهای وارده ساختمان، مقابله در برابر گرما، سرما و نزولات جوی شکل میگیرد . البته فرهنگ منطقه نیز در فرم دهی هنر به عناصر ساختمانی مطمئناً موثر میباشد.

وحید محمدی بازدید : 398 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز كرد.
در سال ۱۳۰۵ لایحه تاسیس شرکت های اتوبوسرانی خصوصی تصویب شد و در این ارتباط مجوز تاسیس به یک شرکت دانمارکی داده شد. مدتی پس از راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در تهران و شمیران به دلیل کمبود درآمد، فعالیت این اتوبوسها متوقف شد.

این بخشی از مقدمه پاورپوینت کامل معماری در مورد ایستگاه اتوبوس می باشد.

برای دریافت پروژه کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

امیررضا بیگلری بازدید : 314 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

فهرست

مقدمه
چکیده


فصل اول
کلیات (مفهوم مراکز تجاری)
تاریخچه مراکز تجاری در ایران


فصل دوم
انواع بازارها
بازارچه ها
بررسی ابعاد مختلف بازار
شرح فضای بازار


فصل سوم
بررسی ملاحضات اولیه ایجاد مراکز تجاری
بررسی اقتصادی
بررسی انواع فعالیت های تشکلی دهنده مراکز تجاری


فصل چهارم
بررسی مصادیق ( نمونه های موردی )
مرکز خرید تیراژه
مرکز خرید (سیتی سنتر) بندر عباس
مرکز خرید ستاره فارس
ساختمان سلفریجز در بیرمنگام


فصل پنجم
ضوابط و استانداردهای طراحی
ساختمان های عمومی و معلولین
بخش اول- فضای ورودی
بخش دوم -راهرو
بخش سوم- بازشوها
بخش چهارم- پله
بخش پنجم- سطح شیبدار
بخش ششم- آسانسورها


فصل ششم
شیراز
پیشینه تاریخی شیراز


فصل هفتم
معرفی منطقه 3 شهرداری و ویژگی آن در موقعیت قرار گیری

فصل هشتم
روند طراحی و نقشه ها
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

دانلود

وحید محمدی بازدید : 238 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

طالعات اقلیمی یکی از پیش زمینه های طراحی اماکن مختلف می باشدو در معماری هم تاکید ویژه ه ای بر آن شده است.

به همین دلیل بر آن شدیم که مطالعات کامل اقلیمی مراکز استان های کشور را در سایت قرار دهیم.

امیررضا بیگلری بازدید : 262 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

زاهاحدید در سال ۱۹۵۰در بغداد به دنیا آمد ایشان مدرک ریاضیات خود را از دانشگاه آمریکاییروت اخذ کرد و سپس برای تحصیل راهی مدرسه معماری لندن شد زاها حدید که در حال حاضر تبعه و شهروند انگلستان می باشداز سال ۱۹۷۲ در انجمن معماری لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و در سال  ۱۹۷۷موفق به دریافت مدرک خود گردید.او پس از اتمام تحصیلات به دفتر معماری متروپولیتن و به همراه همکاران خودتدریس در مدرسه معماری پرداخت و بعدها تا سال ۱۹۸۷آتلیه شخصی اش را در مدرسه سرپرستی نمود.

زاها حدید اخیرا عهده دار کرسی استادی کنزو تانگه درمدرسه طراحی دانشگاه هارواردوکرسی استادی سا لیوان در دانشگاه ایلی نویزومدرسه معماری شیکاگوگردید و قبلا نیز به عنوان استاد مهمان در دانشگاه هنر هامبورگ مدرسه معماری نولتناستدیوی اوهایی در دانشگاه کلمبیا کارشناسی ارشد تدریس نموده است علاوه بر این او عضو افتخاری آکادمی هنر وادبیات آمریکا و همکار انستیتو آمریکا می باشد.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 182 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

بیوگرافی تادائو آندو…

 

   یکی ازبرجسته ترین معماران جهان.

 در سال ۱۹۴۱دراوزاکا متولد شد.

 از معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن محسوب می شود.

 تاکنون بیش از یکصد و پنجاه پروژه معماری را طراحی کرده است.

 درسن ۱۴سالگی به طور واقعی کلبه ای درحدود ۲۳  مترمربع راساخت.

   اولین سفرش در سن ۱۷ سالگی شرکت درمسابقه بوکس بانکوک بود.

   در سن ۲۰ سالگی تصمیم گرفت دوره معماری را مطالعه کند،بوسیله دیدن ساختمانهای واقعی و مطالعه کتابها وکارهای معمارانی از قبیل :

    لوکوربوزیه ، فرانک لوید رایت و لویی کان.

   آندو بین ۲۴ سالگی و ۲۷ سالگی به سراسر دنیا مسافرت کرد.

   سفرهایش اعتماد به نفس زیادی را به دنبال داشت.

   در سن ۲۷ سالگی دفاتر و شرکتهای تادائو آندو را در اوزاکا تاسیس کرد.

   نقشه و طرحهای اولیه ساختمانهای او همه منظم و متقارن بودند.

   او بر این باور بود که طرحهای ساختمانهای قدیمی را در آثارش خلق کند.

امیررضا بیگلری بازدید : 379 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

فیلیپ جانسون در معرفی میس به جامعه آمریکا ونامگذاری سبک میس به نام سبک بین المللی سهم به سزایی داشت .تا زمانی که میس در قید محیط بود جانسون تواناترین و متعهدترین معمار در پیروی از عقاید و نظرات میس بود.در طرح خانهء شیشه ای ,ایدهء استاد,یعنی ایدهء کمتر بیشتر است به بهترین شکل ممکن توسط جانسون در سال ۱۹۴۹ در شهر نیوکنن,ایالت کنتیکت در آمریکا اجرا شده است.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 223 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

نورشفافترین ،نرمترین ، آساترین وارزانترین مواد ساختاری موجود در تولیدکیفیت ها واشیای موردنیاز محیط انسانی است چیزی است که امکان شخصیت سازی وحیات بخشیندن به فعالیتهای روزمره وبازنمائی زندگی درتصورات وحالات روانی متغیررا فراهم می سازد.

نور نه تنها نقش مهمی درارزش گذاری بر عناصر معماری دارد .بلکه یکی از عوامل مهم تعیین کنندة فضا نیز محسوب می شود نوردر دگرگونی ماهیت فضایی وکالبدی تاثیری بسیار دارد.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 278 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

کیشو کوروکاوا در سال ۱۹۳۴ در شهر ناگویا متولد شد. وی در دانشگاه کیوتو مدرک کارشناسی معماری خود را گرفت سپس در دانشگاه توکیو به ترتیب به مدارک کارشناسی ارشد (سال ۱۹۵۹) و دکتری معماری (سال ۱۹۶۴) دست یافت.

همزمان با گذراندن دوره دکتری ، وی در دفتر( کنزو تانگه) به کار معماری پرداخت و سپس دفتر خودش را در سال ۱۹۶۱ در توکیو دایر کرد.در سن ۲۵ سالگی ، یکی از بنیان گذاران جنبش (متابولیسم) نام گرفت و با نوشته ها و پروژه هایش نقش اصلی را ایفا کرد. وی همچنین از نخستین معماران ژاپنی است که به پرسش درباره اساس (معماری مدرن بین المللی ) پرداخته است .

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 216 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است.

دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 188 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

در سال ۱۹۱۸در شهر کپنهاگ (دانمارک) متولد شد و همان جا دوران کودکی و جوانی خود را بسر برد.

یکی از مهمترین شخصیت های معماری مدرن دانمارک به شمار می رود که در ابتدا شیفته معماری ارگانیک رایت و آلتو بود.

از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۲ در آکادمی هنرهای زیبای کپنهاگ تحصیل کرد.

در سال ۱۹۴۷ به فنلاند رفت و به شاگردی و همکاری به (آلوار آلتو) و (گونر اسپلوند) پرداخت و از آنان خصوصیات معماری شمال اروپا را آموخت و بعدها خود آن را با طرح هایش پیش تر برد،و برای مدتی مستقل کار کرد و سپس در سال ۱۹۴۸ به پاریس رفت ودر آنجا با (فرنان لژه) و(لوکوربوزیه) آشنا وبه مجسمه ساز(هانری لران) تقرب یافت.

و از او آموخت که چگونه می توان در فضا فرم آفرید.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 495 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

تویو ایتو Toyo Ito، یکی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین معماران حال حاضر جهان، از جمله معمارانی است که در آثار خویش، همواره در جست‌وجوی شیوه‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید برای پیوند میان تکنولوژی، طبیعت و معماری می‌باشد .

تویو ایتو در سال ۱۹۴۱ در ژاپن به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۵ تحصیلات معماری خود را در دپارتمان معماری دانشگاه توکیو به پایان رساند. او در سال ۱۹۷۱، بعد از چهار سال کار در دفتر معماری kiyonori kikutake، دفتر معماری خود را با عنوان (urbot) urban robot تأسیس کرد که بعدها در سال ۱۹۷۹ به تویو ایتو و همکاران (toyo ito & associates) تغییر نام داد. تویو ایتو استاد مدعو دانشگاه کلمبیای نیویورک، استاد افتخاری دانشگاه شمال لندن و عضو افتخاری AIA بوده است. او در طی دوران فعالیت حرفه‌ای خود جوایز متعددی را کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه بنیاد معماری ژاپن برای پروژهsilver hut در سال ۱۹۸۶، جایزه هنری mainrich برای طراحی موزه yatsushiro در سال ۱۹۹۲، جایزه طلایی بهترین طرح ژاپنی در سال ۲۰۰۱ و مدال طلای سلطنتی انگلستان در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد .

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 222 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

دنیای معماری در ماه مارس سال ۲۰۰۵ دو نفر از معماران برجسته قرن بیستم را از دست داد یکی از این دو نفر کنزو تانگه بود، که در سن ۹۱ سالگی در گذشت. او در سال ۱۹۱۳ در اوساکا متولد شد.

گرچه معمار شدن بسیار فراتر از رویاهای بی قرار او به عنوان یک پسر بود، آثار لوکوربزیه بود که تجسم او را به وجد آورد تا در سال ۱۹۳۵ به عنوان دانشجوی معماری در دانشکده معماری دانشگاه توکیو شرو ع به تحصیل کرد. در سال ۱۹۴۶ استادیار دانشکده معماری دانشگاه توکیو شد و همزمان آتلیه معماری “ تانگه “ را راه اندازی کرد.

طراحی تانگه بیش از معماران هم عصرش دارای علائم تحول کنونی است: صرفه جویی در وسائل، انعطاف پذیری احساس، نمایشگاه عناصر نمادین، بهره گیری از علم شهر سازی در جهت ساختار و خلاصه ای از ارتباط او با معماران هم عصرش.

ساختمان های طراحی شده توسط او ترکیبی است زنده از تکنولوژی پیشرفته ساختمان سازی با معماری سنتی ژاپنی. کنزو تانگه و همکارانش ایده هایی جدید و انقلابی را در زمینه شهر سازی بسط داده و نسبت به تحقق آن کوشیدند.

برنامه ریزی با توجه به انفجار جمعیت در زمینه مسائل مختلف شهرسازی، از جمله عبور و مرور (ترافیک) ، استاندارد سازی با توجه به مقیاسهای انسانی و… از دیگر فعالیت های این معمار و شهرساز بزرگ است.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 481 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

ژان نوول در ۱۹۴۵ در دهکده ای در جنوب غربی فرانسه متولد شد. او هنگامی مدرسه می رفت با یک شرکت معماری وارد کار شد. در سال ۱۹۷۵ دفتر خود را کشود و در چندین رقابت شرکت کرد.                                  .

از آن جا که او دفتری را برای خود باز کرده بود ، قصد داشت برای ایجاد زبان دارای سبکی متفاوت از مدرنیسم و پست مدرنیسم کار کند. نوول با رد طرافداری سخت از لوکوربوزیه هر پروژه را بر پایه فکر خود ، به دور از ایده های مورد قبول قبلی انجام می داد.

 

 

دوستان عزیز جهت تهیه فیلمهای مستند مهندسی معماری و اطلاعات بیشتر میتوانید روی مجموعه های زیر کلیک کنید

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 232 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

چالز جنکز معمار و منتقد مشهور آمریکایی است که طی سه دهه اخیر حضوری موثر در عرصه سبک شناسی نقد و تدوین مبانی نظری معماری داشته است .از دیگر نقادان دوره های پیش از چالز جنکز به ویتریوس و والتر گریپیوس می توان اشاره کرد.
هر چند گروهی او را یک ژورنالیست پر سر و صدا می دانند ولی به هر حال تاثیر گذاری او در روند شکل گیری نقد وحتی شیوه های خاصی از معماری انکار پذیر است.
چالز جنکز در سال ۱۹۳۹ در شهر بالتیمور به دنیا آمد.او نخست در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت وپس از گذراندن این دوره در سال ۱۹۶۱ در همان دانشگاه وارد رشته معماری شد و تحت آموزش تاریخ نگاران بزرگ معماری  زیگفرید گیرئون و رینر بنهام به تحصیل در این رشته پرداخت.
در سال ۱۹۷۱ موفق به دریافت درجه دکتری از دانشگاه لندن در زمینه تئوری و تاریخ معماری گشت.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 194 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند جهان است این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد . این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

download.png دانلود با لینک مستقیم

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 440
  • بازدید ماه : 440
  • بازدید سال : 15,160
  • بازدید کلی : 476,919