loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
وحید محمدی بازدید : 934 چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اگر جزو داوطلبان آزمون اسکیس کارشناسی ارشد طراحی شهری هستید و می خواهید که در مرحله عملی امتحان نمره عالی را کسب کنید بهتر است به تجارب زیر خوب دقت کنید. اگر فکر می کنید که داشتن دست قوی و راندو و پرزانته یا حتی شیت بندی تاثیر چندانی برای شما خواهد داشت در اشتباه هستید:

تعریف اسکیس‌ (Sketch)، به معنای بیان سریع ایده یا نگاهی است که یک طراح نسبت به موضوعی که به او ارجاع شده، دارد. هدف از ارائه اسکیس آن است که پیش از آنکه کار کامل و تمام شده از سوی طراح به کارفرما تحویل شود، پیش نویسی که پیشنهادات طراح در آن نشان داده شده ارائه گردد و در صورت موافقت کارفرما با آن، کار با همان مشخصات ادامه یافته و به وسیله طراح نهایی گردد.

  •  کروکی تا چه اندازه در اسکیس معماری و طراحی شهری نقش دارد؟
امیررضا بیگلری بازدید : 923 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

پکیج کامل رویت ۲۰۱۴ از راه رسید !  –  معماری را با طعم رویت تجربه کنید

۰ تا ۱۰۰ رویت در یک مجموعه  –  هر آنچه که از رویت نیاز دارید

نرم افزار رویت معماری از جمله نرم افزار هایی است که در چند سال اخیر دانشجویان معماری و علاقه مندان به سه بعدی کردن نقشه های معماری را به خود جلب کرده است. این نرم افزار قابلیت های فراوانی دارد به عنوان مثال شما میتوانید یک پلان ساده را در عرض چند دقیقه  ترسیم کنید و در عرض چند دقیقه نما ، برش ، دیتیل و غیره رو از نرم افزار بخواهید و در همان لحظه مدل سه بعدی رو مشاهده و ویرایش کنید . این نرم افزار محصوص فاز دو معماری میباشد و تمامی قابلیت ها رو داره که شما در کمترین زمان به نسخه فاز ۲ نقشه هی خود برسید . کار باهاش ساده و بسیار لذت بخش است . شما با یادگیری این نرم افزار کاملا بی نیاز از نرم افزار هایی مثل اتوکد یا تری دی مکس میشوید.

محتویات پکیج :

  • فیلم آموزشی رویت ۲۰۱۴ به زبان فارسی توسط یکی از اساتید به نام این نرم افزار ( از مبتدی تا حرفه ای )
  • مجموعه کاملی از کامپوننت ها ( آبجکت رو توی رویت میگن کامپوننت )

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید…

امیررضا بیگلری بازدید : 219 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
   زبان: فارسی    نویسنده: ناشناس
   نوع فایل: PDF
   تعداد صفحات: 84    ناشر: ای ار پی دی اف
   حجم کتاب: 3.57 مگابایت
توضیحات کوتاه

نرم افزار Graphisoft Archicad، نرم‌افزاری بسیار قدرتمند با قابلیت‌های جدید جهت طراحی و پیاده سازی محیط‌های سه بعدی است و...

وحید محمدی بازدید : 278 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)


مداد : ابزار
مداد ابزاری مناسب و چند کاربردی برای طراحی است. هیچ ابزار دیگری جز مداد امکان ایفای این نقش ها و وظایف متعدد و متنوع را ندارد زیرا مداد را نه فقط برای کشیدن خطوط با پهنای متفاوت ، بلکه می توان برای سایه زدن ، ایجاد بافت و رنگ سایه های گوناگون نیز به کار گرفت.
در نگاه برخی افراد تفاوتی میان مداد و خودکار یا هر وسیله علامت گذار دیگری وجود ندارد و می توان از همه آنها برای اسکیس زدن استفاده کرد. در این دیدگاه حقیقتی نادیده پنداشته شده و آن منحصر به فرد بودن طراحی با مداد و ویژگی عدم قابلیت کپی گرفتن از آن است.
چرا اسکیس می زنیم؟

وحید محمدی بازدید : 179 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

نئوکلاسیسم

 

این سبک در تقابل با ابتذال و انحطاط روکوکو و بهمراه کشف دو شهر پمپی و هرکولانیوم و بر اساس اصول زیبا شناختی پوسن و رافائل و به مرکزیت فرانسه ، با تأکید بر سادگی صور و پیراستگی معنوی و خردگرایی ، مطرح گردید.

 

هنرمندان برجسته: بنجامین وست ، ژاک لویی داوید، دومینیگ انگر، آنلویی ژیروده ، پرودن ، رینیو، آنتونیو کانووا.

 

 

ناتورالیسم ( طبیعت گرایی )

وحید محمدی بازدید : 1194 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

ویژگی های سبکهای معماری ایرانی


سبک خراسانی

با طلوع اسلام ساخت بناهای مذهبی به خصوص مساجد آغاز گردید. سبک خراسانی اولین سبک معماری اسلامی بوده، چون اولین بناها در خراسان ایجاد شده، لذا به سبک خراسانی معروف است. این سبک در قرون اولین (۱ تا ۴ هجری) رایج بوده و تحت تأثیر پلان و نقشه مساجد عربی با ساختمانی ایرانی (پارتی) با فضای ساده (فاقد تزئینات) بنا احداث شده‌اند.

ویژگی های سبک خراسانی:

۱

وحید محمدی بازدید : 223 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

عدد هفت عددی است که شاید مثل همه ی عدد های دیگر در نظر ما عادی جلوه کند اما نگرش ما وقتی متبلور می شود که خواص عدد هفت را بدانیم و ببینیم چه «هفت» هایی در زندگی ما وجود دارند و ما در گیر و دار زندگی ماشینی و با بی تفاوتی از کنار آن ها رد می شویم مثلا شاید جالب باشد که بدانیم، رنگین کمان دارای هفت رنگ است .عجایب جهان، هفت تا هستند.(که به عجایب هفت گانه معروفند ) یا در یونان باستان، اسطوره ای با نام هفت خدای، در ذهن مردم نقش بسته است، ویا شهر عشق، که دراشعار عطار آمده است، هفت شهر می باشد، سوره ی مبارکه حمد، که اوّلین سوره ی قرآن کریم است، هفت آیه دارد. آسمان دارای هفت طبقه است. بهشت وجهنم هر کدام دارای هفت طبقه و درجه هستند و طواف خانه خدا هفت دور است، موسیقی ایران و یونان هفت دستگاه داد، هفت نوع ساز بادی وجود دارد و علاوه بر این هفت نت موسیقی وجود دارد(دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) و…

 

تاریخچه

وحید محمدی بازدید : 191 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

 

آشپزخانه کوچک شما با‌ اعمال چند تغییر مختصر و جزئی به‌راحتی می‌تواند به‌یک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل شود. تنها کافیست کاری کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگ‌تر و دلباز‌تر به‌نظر آید. برای این‌کار برای شما ایده‌هایی داریم که با انجام آن به نتیجه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش خواهید رسید.

 

وحید محمدی بازدید : 1519 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

راندو یک «رسانه» و یا یک «عامل ارتباط» است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، با طراح و کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر ساخت.
راندو پلی است دو سویه از چیزی به چیز دیگر، از طراح به کاغذ سفید و از کاغذ به ذهن. از طراح به کارفرما و از او به خودش. اگر این رفت و برگشت را به جریانی یکسویه صرفاً از طراح و یا راندو کار به کارفرما تقلیل دهیم، بی شک راندو را به سان ابزاری برای طراحی از دست خواهیم داد.

از کتاب : راندو و ترسیم رنگی / مایکل ای دویل


وحید محمدی بازدید : 163 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

در روزگاری که مدرنیته صوری‌گرا، فرم شهرها را در سیطره خویش گرفته است، آیا می‌توان از ضرورتی به نام معماری اسلامی سخن گفت و از جهت دیگر آیا مراد از معماری اسلامی و بحث و فحص در باب آن تنها در فرم سازه‌ها و مزین شدن آنها به اسماء جلاله و آیات کتاب‌الله خلاصه می‌شود؟

وحید محمدی بازدید : 158 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

نما در لغت‌نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می‌شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است

وحید محمدی بازدید : 498 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

مدرسه لانگلی با 38 کلاس و ظرفیت 1100 دانش آموز، در "برک شایر" در کشور انگلستان، توسط گروه معماری فاستر و همکاران طراحی شد..


مدرسه لانگلی با 38 کلاس و ظرفیت 1100 دانش آموز، در "برک شایر" در کشور انگلستان، توسط گروه معماری فاستر و همکاران طراحی شد.

این ساختمان، یک بنای 3 طبقه میباشد که آتریومی به ارتفاع کل ساختمان، در میان آن قرار گرفته است. 3 حجم استوانه ای زرد رنگ در میان ساختمان جهت فضاهای لازم برای آزمایشگاه های ویژه اختصاص یافته اند.

دو بازوی خارج شده از دو سمت آتریوم مرکزی با چیدمانی خطی، دربرگیرنده 38 کلاس میباشد. حائل مشبک متشکل از نوارهای چوبی عمودی، نمای ساختمان را تشکیل داده است

وحید محمدی بازدید : 176 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

مسجد شیخ لطف‌الله (ساخته شده در ۱۶۰۲ – ۱۶۱۹ میلادی) یکی از مسجدهای تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان است. این مسجد شاهکاری از معماری و کاشی‏کاری قرن یازدهم هجری است به فرمان شاه عباس اول در مدت هیجده سال بنا شده و معمار و بنای مسجد استاد محمدرضا اصفهانی بوده است.


وحید محمدی بازدید : 203 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

مصالح سنتی در معماری ایرانی

 

مصالحى که در ایجاد بناهاى ایرانی بکار مى رفته متنوع است. هدف از تشریح مصالح سنتى این است که اولاً با فرهنگ و سابقه این مصالح که امروزه بطور مؤثر در ساختمان هاى مورد استفاده است آشنا شویم و نحوه تهیه آن را بدانیم. این مصالح عبارتند از: خشت، آجر، آهک، گچ، سنگ، چوب، خاک، ماسه، ملات، قیر، فلز، رنگ، شیشه.

وحید محمدی بازدید : 218 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

 

آسمان
آسمان بخش وسیعی از ترسیم را تشکیل می دهد و وضع کلی هوا از خورشیدی تا طوفانی،غروب آفتاب تا نیمه شب را نشان می دهد .آسمان می تواند به تعادل ترسیم کمک کند و توجه را بر موضوع متمرکز کند.از شکل ابرها اغلب برای رسیدن به ترکیب زیگزاگی جالب استفاده می شود.به طور کلی،رنگهای روشن،ترسیم را لطیف می سازد و سبب جلب توجه فرد به نقاط کانونی می شود .استفاده از جفت رنگ به جذابیت و پیشرفت طرح کلی رنگ کمک می کند.رنگ بیش از اندازه باعث می شود آسمان تیره و غیرواقعی به نظر برسد.
تکنیک های سر قلم:

  • همیشه موقع راندو با مرکب،آبرنگ یا رنگ لعابی ابتدا روی آسمان کار کنید.هنگام راندو با مداد ،پاستل و ماژیک آسمان را آخر کار رنگ کنید.
  • آسمان نباید بر دیگر عناصر ترسیم غلبه کند بلکه باید ترکیب را تقویت کند.ممکن است ترکیب با زیادکاری روی آسمان،خراب شود.کار را آسان بگیرید و به یاد داشته باشید که (کم زیاداست.)
  • هنگامی که آسمان را طراحی می کنید ان را در قالب زیگزاگ نگه دارید و لبه های خارجی ساختمان ها را رسم نکنید .بعد از اعمال این موارد ،آسمان پشت ساختمان قرار می گیرد نه بالای آن.
  • رنگ آسمان باید خط افقی یا ساختمانها را قطع کند تا عناصر روی زمین معلق به نظر نرسند.به عنوان یک اصل،آسمان در جایی که به خط افق می رسد باید همیشه روشن تر باشد.با وجود این در اسکیس های سریع ممکن است مجبور شویم آسمان را در اطراف مرکز رسم تیره تر و هم زمان با حرکت به طرف بیرون روشن ترکنیم تا نقطه کانونی ایجاد کند و در برابر ساختمانی یه رنگ روشن به انبوه-تهی برسد .استفاده از رنگ نارنجی نزدیک افق توسط جفت رنگ به ترسیم جذابیت می بخشد.
  • به هنگام رنگ آمیزی آسمان،به منظور یک دست شدن آن ،از همان ابزاری استفاده کنید که در دیگر عناصر رسم استفاده کرده اید.ابزار مشخصی مانند ماژیک ممکن است محدودیت هایی را برای فضاهای بزرگ ایجاد کند زیرا ظاهری خط مانند دارد. در این مورد-به عنوان مثال برای آسمان -از پاستل استفاده کنید.
  • با تیز بر ،پاستل آبی را بتراشید تا پودر ایجاد کند و ان را روی نواحی مورد نظر بپاشید.سر انگشتتان را در اطراف ساختمان جلو و عقب ببرید تا آسمان پدید آید .روی رنگ آبی از پاستل سفید برای ایجاد ابر استفاده کنید.
وحید محمدی بازدید : 224 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

حرکت و مفهوم آن :

 

در فیزیک حرکت زمانی اتفاق می افتد که جسمی از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر مکان یابد . ولی شاید مفهوم فیزیکی حرکت تنها جزئی از مفهوم حرکت در هنر باشد . حرکت در هنر وسیله ای است برای درک فضا همانطور که در گفتار اول ذکر شد تمامی هنرها وجود خود را از طریق خلق فضا به دست می آورند . حال که این فضا خلق شده است وسیله ای لازم است تا آن را درک نماییم و حرکت اولین چیزی است که در این میان خود نمایی می کند .

 

وحید محمدی بازدید : 1384 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (1)

عنوان: پروژه تنظیم شرایط محیطی – طراحی اقلیمی ۴۵ اسلاید – معماری همساز با اقلیم

نسل ها پیش که انسانهایی سرزمین ایران را جهت سکونت انتخاب و شروع به ساختن پوسته سوم انسانی(پوسته اول پوست طبیعی انسان ،پوسته دوم پوشش مناسب با محیط زیست و پوسته سوم ساختمان را میتوان نام برد)خود نمودند در شرایط مختلف آب و هوایی قرار گرفته و کوشش مقابله با شرایط محیطی و ایجاد فضای مناسب داخلی ،آنها را با فرمها و روشهای مختلف ساختمان در تطابق با محیط راهنما شد.
از این رو در پهن دشت کشورمان که دارای آب و هوای مختلفی می باشد با سیستم های متعدد ساختمانی روبرو میشویم. در تداوم مبارزه با شریط محیط خارج ، تجربیات ذیقیمتی در طراحی ،ساخت و انتخاب مصالح در ساختمان های سنتی کشور نهفته است که متاسفانه در زمان حاضر با برداشت غلط از معماری دنیای غرب، کلیه دانش و تجربیات اسلاف خود را از یاد برده و با تقلیدی ناقص از معماری بین المللی ، زمین های حاصلخیز این مرز و بوم را بتن ریزی می کنیم.
بیشتر دست اندرکاران ، فرم ظاهری معماری گذشتگان را تقلید کرده و نام معماری سنتی روی آن میگذارند. در صورتی که فرم ظاهری معماری قدیم در اثر استفاده از مصالح ساختمانی منطقه، کارائی مصالح از لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر بارها و فشارهای وارده ساختمان، مقابله در برابر گرما، سرما و نزولات جوی شکل میگیرد . البته فرهنگ منطقه نیز در فرم دهی هنر به عناصر ساختمانی مطمئناً موثر میباشد.

وحید محمدی بازدید : 907 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

عنوان: مقاله ای کامل در مورد اقلیم و معماری ۹۰ صفحه – اقلیم در معماری – معماری در اقلیم

به نام یگانه معمار هستی

چکیده :
فرهنگ
فرهنگ، مقوله پیچیده وچند بعدی است، با بارارزشی وعلمی پررنگی که درهاله یاهاله هایی ازابهام وگنگی فرورفته وهمین امر، شناختن آن را ازهرجهت مشکل ساخته و می سازد.
انسان، بعنوان خالق فرهنگ، علاقه ویژه ورابطه تنگاتنگی بامخلوق خوددارد؛ باتمام وجود به آن عشق می ورزد و با کمال میل وخرسندی همه چیز خود را در راه رشد، تعالی و بالندگی اش نثار و قربانی می کند و تمام نیرو و تدبیر خود را برای جلوگیری از انحطاط و سقوطش بکار می گیرد.
انسان، فرهنگ را می¬آفریند و فرهنگ به انسان پروبال انسانی می بخشد و وجودش را پربار و هرچه انسانی تر و متعالی¬تر می¬سازد و لذا انسان بدون فرهنگ موجودی ما قبل انسانی، و از هر جهت فقیر، ناتوان وبی ریشه بشمار می آید. و درست به همین جهت است که می گویند : “ انسان موجودی فرهنگی است و فرهنگ، خاص انسان است.“

تحقیق در مورد اقلیم و معماری,مقاله در مورد اقلیم در معماری,اقلیم شناسی معماری,اثر تابش آفتاب بر ساختمان و محیط اطراف آن,تأثیر تابش و انتقال آفتاب به فضاهای داخل ساختمان ,تأثیر پشت بام در دمای مکان, اثر آب باران در ساختمان,اثر باد بر ساختمان,اقلیم شناسی ایران,اقلیم معتدل و مرطوب,معماری بومی اقلیم معتدل و مرطوب,اقلیم سرد ـ معماری بومی اقلیم سرد,اقلیم گرم و مرطوب,اقلیم و معماری بومی,سنن اجتماعی و قومی در معماری,اثر معماری سنتی بر حرارت محیط

 

 

وحید محمدی بازدید : 206 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

رنگ، رنگ و باز هم رنگ. این بار هم به سراغ رنگ در منازل می رویم. چه کارکنیم تا فضایی شادتر و متنوع تر داشته باشیم. تحقیقات شگفت انگیز جدید نشان می دهد که رنگ در خانه و در قسمت های مختلف آن و همچنین کمک می کند تا محیطی سالم تر و شادابتر داشته باشیم. محققان دریافته اند که استفاده از رنگ های مختلف می تواند تأثیر مثبتی بر روی فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد. همچنین رنگ ها می توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند.

وحید محمدی بازدید : 265 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

 

مهدی واعظی ، مدرس معماری دانشگاه فنی و حرفه ای و آزاد

عوامل موثر در آشفتگی هویت منظر شهر امروزی

در جهت اثبات وجود ناهماهنگی در ابعاد هویتی شهر، و عدم دریافت تصویر ذهنی و ادراک معنای نهفته در کالبد شهر توسط کاربران، به بررسی عوامل موثر در آشفتگی هویتی منظر شهرهای معاصرمان می­پردازیم. عناوین اصلی این عوامل به طور اختصار در پنج مورد زیر تبیین می­شود:

1- رشد جمعیت و سرعت ساخت و ساز

 

..........................

وحید محمدی بازدید : 180 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

 

بنفش رنگ عرفان و معنویت است.  بنفش در هر طیفی که باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملکه هاست. بنفش سیر در اصل ترکیبی از رنگ های آبی و قرمز می باشد که ویژگی های هر دو رنگ را یکجا در بر دارد. تندی قرمز به واسطه آرامش و خنکی آبی فروکش می کند و به حس تازه تبدیل می شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می نمایند.

به همین دلیل است که در بیمارستان های روانی و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملایم یا همان بنفش یاسی استفاده می شود. بنفش ملایم احساس ترس را کاهش می دهد و مشغله های فکری آزار دهنده را تعدیل می نماید. وقتی بنفش در کنار سفید قرار می گیرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چین بنفش رنگ رویا پردازان و فیلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداری و عشق می باشد. علم رنگ شناسی ثابت کرده است که بنفش آثار ترس و شوک های روحی را پاک می کند و در این زمینه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل می نماید.

از به کار بردن بنفش در دکوراسیون داخلی خانه خود اجتناب نکنید.

وحید محمدی بازدید : 489 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

ضوابط و استانداردهاي كلي فضاها

  

آيين كار ايمني درهاي مدارس

1ـ درهاي فضاهاي آموزشي بايد طوري نصب شوند كه جهت بازشوي آنها به طرف خارج باشد.

2ـ در فضاي پلكان‌ها حداقل به اندازه يك پاگرد محل نصب در بايد تا اولين پله فاصله داشته باشد.
( حداقل به اندازه پاگرد )

3ـ در سالن‌ها بهتر است در خروجي وسط ديوار نصب شود .

4ـ در راهروها محل اتصال در بايد عقب‌تر از محل عبور باشد تا مانع عبور و مرور نگردد.

وحید محمدی بازدید : 218 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ متر مربع شامل ۸ ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرم‌سازی باقی مانده‌اند، مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.
خیلی از دوستان تویه قسمت نظرات درخواست نقشه های معماری از دانشکده های معماری معروف ایرانی رو کرده بودن که به خواسته شما عزیزان برای اینبار نقشه های کامل دانشکده هنرهای اسلامی تبریز ( دانشکده هنرهای زیبای تبریز ) رو اماده کردم تا شما عزیزان استفاده کنید.

وحید محمدی بازدید : 218 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

۱- سطح همکاری در طراحی و برنامه ریزی مدرسه را افزایش دهید.(استفاده از نظرات دیگران و…)

۲- برنامه ای فعال جهت مدیریت امکانات ایجاد کنید.

۳- مدارس را به عنوان مراکز آموزشی در ارتباط با محله طراحی کنید.(استفاده از امکانات مدرسه برای محله  و استفاده از فضاهای موجود در همسایگی سایت برای مدرسه

........

امیررضا بیگلری بازدید : 354 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

برخی منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری ، معماری منظر،مطالعات موردی معماری ومعماری اسلامی

 

زبان عمومی :

منابع اصلی :
504 لغت
زبان عمومی کارشناسی ارشد ؛ مهرداد امیری ؛ انتشارات پوران پژوهش

زبان تخصصی :
منابع اصلی :
فرهنگ تصویر معماری ؛ محمد احمدی نژاد ( نشر خاک )
زبان تخصصی معماری و مرمت ؛ مهرداد امیری ؛ مرکز معماری ایران
منابع پیشنهادی :
انگلیسی برای دانشجویان معماری ؛ دکتر فرهادی ( انتشارات سمت )
زبان تخصصی معماری ؛ محمد جواد مهدوی نژاد ( جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران )
به ادامه مطلب بروید . . .
امیررضا بیگلری بازدید : 297 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

۱- باید تمامی مشخصات مربوط به متن پایاننامة تایپشده، اعم از مشخصات دانشجو، اساتید راهنما و مشاور، عنوان پایاننامه و … دقیقاً مطابق با پروپوزال تصویبشدة دانشجو باشد. براساس آییننامه، برای انجام هرگونه تغییر در مشخصات فوق، باید قبلاً فرم مخصوص درخواست از ادارة آموزش دریافت شده و پس از تکمیل توسط دانشجو و تأیید توسط استاد راهنما، در شورای آموزشی پژوهشی دانشکدة پزشکی مورد تصویب قرار گیرد.

۲ (ادامه…)

امیررضا بیگلری بازدید : 287 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

مقدمات انجام مطالعه در پایان نامه نویسی

پایان نامه چیست؟

پایان نامه نوشتاری است که شما درآن  موضوع یا سوالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل و یا  تجارب عملی و یا آزمایشی به پاسخ آن می رسید. به بیان دیگر پایان نامه استدلال موضوعی، ارائه پژوهشی تجربی، حاصل کارآموزی و یا احتمالا (با اغراق) مهم ترین نوشته ای است که تا کنون منتشر کرده اید. (ادامه…)

امیررضا بیگلری بازدید : 290 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

شیوه دفاع از پایان‌نامه

جلسه دفاع در رشته معماری دارای خصوصیاتی است که آنرا از جلسات دفاع دیگر رشته‌های تحصیلی متمایز می‌نماید. برخورداری از مباحث نظری و عملی و نیز استناد به ماکت، نقشه و تصویرهای حاضر در جلسه از جملة این وجه تمایزها است. هیجان ناشی از حضور در مقابل جمع کثیری از دوستان، اعضای خانواده و (ادامه…)

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 444
  • بازدید ماه : 444
  • بازدید سال : 15,164
  • بازدید کلی : 476,923