loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
وحید محمدی بازدید : 418 پنجشنبه 08 مهر 1395 نظرات (1)

واقع در خیابان نیاوران قبل از میدان یاسر جنب بانک اقتصاد نوین،در زمینی با متراژ 930 مترمربع قرار گرفته است. این پروژه شامل پنج طبقه زیرزمین ،فضای تجاری در زیر زمین اول و طبقه همکف و7 طبقه واحدهای اداری روی همکف می باشد. در ادامه با دژار همراه باشید...

امیررضا بیگلری بازدید : 1258 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این بخش به طراحی داخلی یک فروشگاه در پراگ، پایتخت جمهوری چک خواهیم پرداخت. دکور این فروشگاه چای، بطور کامل از چوب ساخته شده است. میز و صندلی مشتری، میز پذیرش و دکور نیز از جنس چوب هستند. برای بررسی بیشتر طراحی داخلی این دکور چوبی با قوس های خمیده با آرل همراه باشید.

وحید محمدی بازدید : 213 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

هفت اصل طراحی تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر كالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به كارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم كاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یك سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دكوراسیون و ابعاد دراماتیك و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است كه همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملكردی را سامان دهد. طراحی داخلی یك ساختمان، داستانی است كه شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی كه انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی كننده اصولی باشد كه در ادامه ۷ اص...ل از آنها را می خوانید:

امیررضا بیگلری بازدید : 219 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

به جاي اتخاذ مدل هاي بلند مرتبه از كشورهاي معتدل، اين سازه ي 66 طبقه ي توسعه مركزي بانكوك با ظاهر مسكن هاي كم ارتفاع گرمسيري، با خط آسمان اين شهر وفق پيدا كرده است.

اين آپارتمان ها كه توسط معماران ووها از سنگاپور طراحي گشته اند، با استفاده از تهويه طبيعي هوا، نيازي به سيستم هاي تهويه هواي مطلوب نخواهند داشت. كاربري هايي چون تراس هايي با باربكيو، كتابخانه ها، اسپاها و امكانات ديگر، هر پنج طبقه از سه برج را به يكديگر متصل نموده و همچون مهاربندهايي ساختاري عمل مي نمايند.

با گسترش ستون هاي اصلي به خارج ساختمان، فضاهاي داخلي و خارجي محافظت شده اي براي بالكن ها و تراس هاي باز ايجاد گشته اند و با روشن شدن درشب، ساختمان به صفحه ي نمايش عمودي و زيبايي بدل مي گردد.

چيدمان شطرنجي بلوك، به آپارتمان ها امكان استفاده از نور و هواي كافي را در چهار جهت مي بخشد. عناصر تايلندي همچون سراميك، منسوجات و قاب هاي چوبي در نما به خوبي با طرحي انتزاعي، سازماندهي گشته اند. هر سطح افقي در ساختمان، نصب شده است و سطوح عمودي به وسيله ي صفحه هاي متحرك سايه دار مي گردند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 207 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

انجمن " ساختمان هاي بلند و زيستگاه شهري " چهار برنده در رقابت براي عنوان بهترين ساختمان بلند جهان در سال 2013 را اعلام نموده است.

برندگان اين رقابت در چهار دسته بندي از جهت محل قرارگيري به اين صورت معرفي گشته اند: برج شارد در لندن از رنزو پيانو ( برنده گروه اروپا )، سي سي تي وي در پكن از  اُ ام اِی ( گروه آسيا و اقيانوسيه )، ميدان الصوه در ابوظبي از شركاي Goettsch ( گروه خاورميانه و افريقا ) و بُوْ در كلگري از نورمن فاستر ( گروه امريكا ) .

برنده نهايي رقابت بهترين ساختمان بلند دنيا از ميان اين چهار منتخب، روز 7 نوامبر در مراسم دوازدهمين جايزه ي سالانه CTBUH از موسسه فناوري ايلينوي در كراون هال، طراحي شده توسط ميس ون دروهه، اعلام و معرفي مي گردد.

جين گَنگ، يكي از اعضاي هيئت داوران و رئيس استوديو معماري گنگ مي گويد: "‌ برندگان ِ اين رقابت، برخي از قابل توجه ترين و برجسته ترين ساختمان ها در چشم انداز جهاني مي باشند و نشان دهنده ي رفع طيف گسترده اي از مشكلات معاصر، از مصرف انرژي تا ادغام با حوزه ي شهري منطقه ي خودْ مي باشند."

ادامه . . .

وحید محمدی بازدید : 577 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

طرح پروژه مرکز خرید کرج

طراح : هومن بالازاده
مـــــــــــــــــکان : کرج
مســــــــــــاحت : 250000
نــــوع کاربـــــری : تجاري

ایده طرح : پروژه مرکز خرید کرج واقع در محور اصلی خیابان بهشتی که یکی از اصلی ترین محورهای شهری کرج می باشد واقع گردیده و در رو به روی این مرکز خرید ایستگاه مترو قرار دارد که بخش زیادی از تردد افراد پیاده را با این مرکز خرید تعریف می نماید.

این پروژه از نظر عملکردی تعریف کننده فروشگاه های مبلمان، شیرآلات و محصولات دکوراسیون خانگی در هر طبقه می باشد. در طراحی حجمی این پروژه ما به دنبال خلق فضایی بودیم که بتواند یک فضای شهری پویا ایجاد نماید در این پروژه ما می خواستیم تعریف مرکز خرید را از یک جعبه بزرگ به یک فضای سیال شهری تغییر دهیم .

بر اساس این هدف ایده معماری پروژه از کشیده شدن شهر بر روی جعبه حجمی پروژه شروع شد. طراحی حجمی پروژه به گونه ای بود که تعریف کننده ی محوطه باز شهری و همچنین دسترسی افراد از شهر به داخل هر طبقه باشد. در راستای این نیاز تفکیک شکل گیری حجم پروژه از تبدیل اضلاع مکعب به سطوح افقی بود که این روش باعث شد تا تعریف متناسب با حجم برای جداره های نما ی پروژه و همچنین سطوح پله ای بیرونی پروژه به وجود آید. در طراحی این پروژه اظلاع به یکدیگر تبدیل می شدند و این عامل باعث شد که نما تبدیل به پله ها و بالعکس شود و کل سازماندهی حجمی از یک ساختار پیروی نمایند. در بام این مرکز خرید عملکردهای شهری تعریف شده و افراد به راحتی می توانند از طریق دسترسی ایجاد شده در حجم از طریق رمپ های برقی طراحی شده در محوطه به این سطح دسترسی پیدا کنند و حتی زمانهایی که مرکز خرید تعطیل است این بخش می تواند به عملکرد خود ادامه دهد و این مسئله به شهر و ساختمان پویایی بیشتری خواهد بخشید.

برای دیدن عکس و نقشه های کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

امیررضا بیگلری بازدید : 314 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

فهرست

مقدمه
چکیده


فصل اول
کلیات (مفهوم مراکز تجاری)
تاریخچه مراکز تجاری در ایران


فصل دوم
انواع بازارها
بازارچه ها
بررسی ابعاد مختلف بازار
شرح فضای بازار


فصل سوم
بررسی ملاحضات اولیه ایجاد مراکز تجاری
بررسی اقتصادی
بررسی انواع فعالیت های تشکلی دهنده مراکز تجاری


فصل چهارم
بررسی مصادیق ( نمونه های موردی )
مرکز خرید تیراژه
مرکز خرید (سیتی سنتر) بندر عباس
مرکز خرید ستاره فارس
ساختمان سلفریجز در بیرمنگام


فصل پنجم
ضوابط و استانداردهای طراحی
ساختمان های عمومی و معلولین
بخش اول- فضای ورودی
بخش دوم -راهرو
بخش سوم- بازشوها
بخش چهارم- پله
بخش پنجم- سطح شیبدار
بخش ششم- آسانسورها


فصل ششم
شیراز
پیشینه تاریخی شیراز


فصل هفتم
معرفی منطقه 3 شهرداری و ویژگی آن در موقعیت قرار گیری

فصل هشتم
روند طراحی و نقشه ها
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

دانلود

وحید محمدی بازدید : 268 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

این طرح زیبا برنده جایزه مسابقه طراحی ساختمان اصلی نمایشگاه جهانی Expo  2010 در سنگاپور شده است. نام این طرح «ابر دیجیتالی» است و از 3866 مکعب مختلف با درجه شفافیت متفاوت تشکیل شده است. اين مکعب ها نمادی از پیکسل
های تصویر در یک نمايشگر دیجیتالی خواهند بود. ابر ديجيتالي مذکور در بالای فضایی سبز در آسمان ظاهر می شود.

طراحان سعی کرده اند که در این آسمان خراش پیشرفت و توسعه سنگاپور را نشان دهند و به نظر من که به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اگر در سال 2010 در سنگاپور بودید ابر پیکسلی را از دست ندهید.

ادامه عکس ها.........

وحید محمدی بازدید : 512 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
huoman.mohammadi بازدید : 406 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

“در معماری، هر طرح یک سیستم است.”

بنا (محصول)، تجسم و تخیل، تفکر

عوامل موثر بر کانسپت در طراحی:

هدف – تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان – عوامل فرهنگی اجتماعی- عوامل جغرافیایی- شرایط آب و هوایی – برنامه فیزیکی طرح – خواسته کار فرما – مقیاس و تناسبات – بررسی مصالح و تکنولوژی ساخت بنا – ابعاد انسانی و فضاهای معماری (حرایم) و الزامات تاسیساتی

 

روش های مختلف طراحی معماری:

۱- روش طراحی فرم گرا که برای طراحی بناهایی مثل سینما، تئاتر، موزه، فرهنگسرا و تا حدودی مذهبی می توانیم از چنین سبک و سیاقی استفاده کنیم.
۲- روش طراحی عملکرد گرا که برای طراحی ساختمان هایی مثل بیمارستان، مدرسه ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرم و معنا در آفرینش معماری: آفرینش معماری همواره با دو مقوله اساسی سر و کار داشته است: فرم یا شکل و مفهوم یا معنا. این دو مقوله که به ترتیب جنبه های صوری و معنایی معماری را تشکیل میدهند که از بحث انگیزترین مقولات در طول تاریخ معماری بخصوص معماری معاصر بوده اند.
آفرینش فرم در معماری: فرم یکی از مقوله های اساسی آفرینش معماری به شمار می آید. در واقع سنگین ترین وظیفه ای که برای معمار میتوان قائل شد، آفرینش فرم است، چرا که معمار بایستی در این مرحله با به کار گرفتن ماده زیبایی بیافریند، یعنی سخت ترین موجودیت را برای انتقال ظریف ترین معناها بکار گیرد.
نقش فرم در آفرینش معماری: برای معماران که از دیدگاه آفرینشی در فضای معماری به فرم می نگرند، آفرینش فرم از اهمیتی بسیار برخوردار است، زیرا معمار در آفربنش فضا آنچه را میخواهد بگوید، با استفاده از فرم ابراز میکند، همچنان که موسیقی سازان، نقاشان، شاعران و فیلمسازان نیز هریک به زبان و بیان خاص خود آنچه را در دل دارند، از طریق صوتها، کلامها و رنگها به مخاطبان خودشان انتقال میدهند. فرم چه در موسیقی، چه در معماری و چه در شعر، بعدهای ذهنی را می نمایاند و تنها راه ممکن برای انتقال مفهومی خاص از سوی آفریننده اثر به استفادهکننده و مخاطب است…..

تشخیص فرم: خصوصیت عملکردی فضا، به دنبال صفت های فرمال فضا می آیند و وقتی ما اتاق را ساختیم، خود به خود عملکرد را تعیین کرده ایم. بنابراین در معماری، یعنی در ساختن فضاها، ما به منظور دستیابی به فانکشن باید از فرم شروع کنیم.
فرم و فضای معماری: عناصر فرم و فضا همراه یکدیگر واقعیت معماری را تشکیل می‌دهند. وقتی فضا توسط عناصر تشکیل دهنده فرم شروع به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن می‌کند، معماری بوجود می‌آید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 145
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 522
  • بازدید سال : 15,242
  • بازدید کلی : 477,001