loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
وحید محمدی بازدید : 418 پنجشنبه 08 مهر 1395 نظرات (1)

واقع در خیابان نیاوران قبل از میدان یاسر جنب بانک اقتصاد نوین،در زمینی با متراژ 930 مترمربع قرار گرفته است. این پروژه شامل پنج طبقه زیرزمین ،فضای تجاری در زیر زمین اول و طبقه همکف و7 طبقه واحدهای اداری روی همکف می باشد. در ادامه با دژار همراه باشید...

امیررضا بیگلری بازدید : 384 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
معمار نروژی تبار، Todd Saunders مالک و موسس دفتر معماری Saunders Architecture، خانه ای برای خود و خانواده اش در منطقه ی Bergen نروژ طراحی نموده است. ساختمان این خانه، 35 متر طول و 6 متر عرض دارد و از دو حجم اصلی تشکیل شده است. با آرل همراه باشید.

بنابر اظهارات معمار، این خانه به نحوی طراحی شده است که حس شناور بودن در جنگل را به بیننده القا می کند. طبقه ی اول ساختمان شامل ورودی اصلی، انبار، محل پارک دوچرخه، محل نگهداری کایاک و ... است و سقف ساختمان تراس بزرگی است که منظره ی بی نظیری را در اختیار قرار می دهد. 
فضای داخلی ساختمان با پالت رنگی روش نطراحی شده است و با فضایی روشن و زنده روبرو هستیم.
یکی از نکات جالب توجه در طراحی این خانه، پله های متصل کننده ی طبقات است. این پله ها از نظر طراحی برعکس پله های معمولی هستند. معمولا راه پله از پایین کنترل می شود ولی این راه پله، از بالا کنترل می شود و به سقف متصب است.

امیررضا بیگلری بازدید : 407 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

نویسنده : امیررضا بیگلری

نمایشگاه بزرگی در شهر مونیخ پروژه های معمار دیوید adjaye به نمایش گذاشته است که " فرم، بخش، مواد" نام گذاری شده است. این نمایشگاه به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا نقشه ها، مدل ها، طرح ها، فیلم، ماکت ها و احساسات معماری این معمار را در 45 پروژه او لمس کنند. نمایشگاه به خوبی روایت داستان زندگی یک معمار موفق رو نشان می دهد که چگونه برای هر پروژه و اثر خود تلاش کرده و وقت گذاشته است. آثار معماری و هنری زیبایی است که هر کدام می تواند الهام بخش یک ایده نو در زمان و مکان دیگری باشد.
وحید محمدی بازدید : 201 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)
 
 

 

سرپناه تنفس یک پاویون طراحی شده در تنظیم شرایطهای مختلف اقلیمی است. این طرح با هدف یک رهیافت متفاوت تصور شد، شناخت نداشتن از خود سایت، که ویژگی اصلی آن انعطاف پذیری در محیط خود می باشد. زبان فرمی یک فرایند شکل یافته به دنبال پیکربندی مناسب است، که اجازه می دهد، ساختمان خود یک مدل جنبشی شود. پیدایش آن در حرکت سه مدل که به شکل مستقلی تنفس می کنند، می باشد. این مدل ها بر طبق نیازهای داخلی واکنش نشان می دهند.

حرکت مدنظر اجازه می دهد، جریان هوا دمای داخلی را متعادل کند. این مدل همچنین موقعیت اولیه اش را با محوریت قرار دادن فصول تغییر می دهد. از این رو با جریان هوا هم در تابستان و هم در زمستان تعامل برقرار می کند. موقعیت تابستان زمانی که تا خوردگی ها آرام هستند، و از طرف دیگر موقعیت مخالف شکل زمستانی جسمی است، که در کاهش حجم فضا در ساختمان کاملاً منقبض شده است، و به حفظ درجه حرارت تا ارتفاعی ممکن کمک کرده، می باشد.

 

بعلاوه زمانی که شکل ساختمان پوسته را منقبض کرده، تا اجازه دهد، هر برفی از روی سازه سرریز شود. به واسطه ی شکل کلی طرح می تواند عمل خروج و دخول هوا را انجام دهد. بنابراین می تواند هم میزان و هم سرعت هوای مورد نیاز درون ساختمان را به منظور کاهش تلاش برای تهویه هوا کنترل کند. و نهایتاً شکل کلی ساختمان توانسته حجم خود را در زمستان کوچک و در تابستان بزرگ کند.

طبق سنت معمول در ساکر پانچ، این سایت سوالاتی را با رینا پورتیلو و متیاس آرشلر طراحان این پروژه دنبال کرده است:

ساکر پانچ: چه کسی یا چه چیزهایی بر روند تولید پروژه مؤثر بوده است؟

رینا پورتیلو و متیاس آرشلر: سوالاتی را که در راستای پروژه مطرح شده بود، به چالش کشیدیم: اگر ما مایل به روشن کردن گرما باشیم، چه چیزی را جایگزین آن خواهیم کرد، زیرا ساختمان ها به شکل خودکار در تابستان و زمستان تغییر می کنند. و همیشه ما یک درجه حرارت آرامبخش را حفظ می کنیم. و اگر معماری توانایی نفس کشیدن داشت، و یا می توانست پیرامون ما را بسته به میزان نور خورشید بسط دهد یا همکشی کند، چه اتفاقی می افتاد. استراتژی های تطبیقی در اوایل سال 2013 پدید آمد، تمرکزی نو بر روی بخش طراحی انرژی. دانشگاه هنر وین نگاه خود را بر توسعه ی ایده های تعاملی برای ساختارهای پایدار نهاد.

ساکر پانچ: در پیش برد اثر با چه نوع موسیقی و کتابی درگیر بودید؟

رینا پورتیلو و متیاس آرشلر: میشل هانسمیر، نیکولو کاساس و استیون ما و جورجیا هاردینگ

 

امیررضا بیگلری بازدید : 354 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

برخی منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری ، معماری منظر،مطالعات موردی معماری ومعماری اسلامی

 

زبان عمومی :

منابع اصلی :
504 لغت
زبان عمومی کارشناسی ارشد ؛ مهرداد امیری ؛ انتشارات پوران پژوهش

زبان تخصصی :
منابع اصلی :
فرهنگ تصویر معماری ؛ محمد احمدی نژاد ( نشر خاک )
زبان تخصصی معماری و مرمت ؛ مهرداد امیری ؛ مرکز معماری ایران
منابع پیشنهادی :
انگلیسی برای دانشجویان معماری ؛ دکتر فرهادی ( انتشارات سمت )
زبان تخصصی معماری ؛ محمد جواد مهدوی نژاد ( جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران )
به ادامه مطلب بروید . . .
وحید محمدی بازدید : 577 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

طرح پروژه مرکز خرید کرج

طراح : هومن بالازاده
مـــــــــــــــــکان : کرج
مســــــــــــاحت : 250000
نــــوع کاربـــــری : تجاري

ایده طرح : پروژه مرکز خرید کرج واقع در محور اصلی خیابان بهشتی که یکی از اصلی ترین محورهای شهری کرج می باشد واقع گردیده و در رو به روی این مرکز خرید ایستگاه مترو قرار دارد که بخش زیادی از تردد افراد پیاده را با این مرکز خرید تعریف می نماید.

این پروژه از نظر عملکردی تعریف کننده فروشگاه های مبلمان، شیرآلات و محصولات دکوراسیون خانگی در هر طبقه می باشد. در طراحی حجمی این پروژه ما به دنبال خلق فضایی بودیم که بتواند یک فضای شهری پویا ایجاد نماید در این پروژه ما می خواستیم تعریف مرکز خرید را از یک جعبه بزرگ به یک فضای سیال شهری تغییر دهیم .

بر اساس این هدف ایده معماری پروژه از کشیده شدن شهر بر روی جعبه حجمی پروژه شروع شد. طراحی حجمی پروژه به گونه ای بود که تعریف کننده ی محوطه باز شهری و همچنین دسترسی افراد از شهر به داخل هر طبقه باشد. در راستای این نیاز تفکیک شکل گیری حجم پروژه از تبدیل اضلاع مکعب به سطوح افقی بود که این روش باعث شد تا تعریف متناسب با حجم برای جداره های نما ی پروژه و همچنین سطوح پله ای بیرونی پروژه به وجود آید. در طراحی این پروژه اظلاع به یکدیگر تبدیل می شدند و این عامل باعث شد که نما تبدیل به پله ها و بالعکس شود و کل سازماندهی حجمی از یک ساختار پیروی نمایند. در بام این مرکز خرید عملکردهای شهری تعریف شده و افراد به راحتی می توانند از طریق دسترسی ایجاد شده در حجم از طریق رمپ های برقی طراحی شده در محوطه به این سطح دسترسی پیدا کنند و حتی زمانهایی که مرکز خرید تعطیل است این بخش می تواند به عملکرد خود ادامه دهد و این مسئله به شهر و ساختمان پویایی بیشتری خواهد بخشید.

برای دیدن عکس و نقشه های کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

امیررضا بیگلری بازدید : 356 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

دفتر معماری مکزیکی Coutiño & Ponce، اخیرا معماری خانه پونس (Ponce) را به عنوان خانه اقامتی خانواده ای کوچک در لاپالما مکزیک به اتمام رسانده اند. این خانه به وسیله 7 هکتار زمین با پوشش گیاهی محصور شده است. این خانه، اولین جزء از پلان یک مجموعه چهارقسمتی شامل استخر، زمین بازی، سالن رقص و کلیسا می باشد. دو حجم متقاطع عمودی، کلیت صلیب مانند بنا را تشکیل داده اند و قسمت های عمومی از قسمت های خصوصی بوسیله ی بالهای بوجود آمده جدا شده اند. یک ردیف نمای بی پنجره، اتاق های خصوصی را محصور کرده است در حالی که طبقه همکف با نمای شیشه ای، فضاهای عمومی را در بر گرفته است. ایوان بنا به صورت کمربندی دور تا دور بنا تعبیه شده و یک باغچه خطی از بامبو ها را در برگرفته است، در حالی که سایه بان به گونه ای طراحی شده است که مانع رشد بامبوها نشود

ادامه......

امیررضا بیگلری بازدید : 177 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

مجله معماری Architectural Record یکی از محبوبترین مجلات معماری هستش که حتی تو بعضی از دانشگاه های معروف جهان به صورت رایگان برای دانشجویان معماری عرضه می شود تا از جدیدترین اطلاعات و دانستنی های تکنولوژی معماری باخبر شوند.

                                
دفتر اصلی این مجله در کاندا هستش ولی توضیع اولیه و اغلب کارمندان آن آمریکایی هستند و همین باعث می شوند که اغلب سبک های معماری آمریکایی در آن گنجانده شود ولی به معماری اروپایی هم در بعضی از صفحات آن تاکید ویژه ای می شود

از امروز وبسایت فارسی کد به صورت ماهاهنه این مجله و چندین مجله دیگر معماری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد تا با استفاده از اطلاعات این مجلات کار کوچکی در گسترش معماری این مرز و بوم داشته باشیم و همچنین بتوانیم دانشجویان ایرانی را با سبک ها و تکنولوژی معماری روز دنیا آشنا کنیم

 

.

نام فایل : مجله معماریArchitectural Record نسخه مرداد و شهریور

حجم : 52 مگابایت

دانلود ( لینک مستقیم )

رمز عبور : www.farsicad.com

توضیحات : مجله به صورت پی دی اف می باشد.

.

.

وحید محمدی بازدید : 305 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

 

آیا شما هم عاشق رنگهای مختلف چوب می باشید؟ اما به دلیل هزینه زیاد از استفاده از آن در دکوراسیون منزلتان منصرف شده اید؟ نگران نباشید ما به شما اموزش میدهیم که خودتان این طرحهای زیبا را اجرا کنید.

وحید محمدی بازدید : 267 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

این طرح زیبا برنده جایزه مسابقه طراحی ساختمان اصلی نمایشگاه جهانی Expo  2010 در سنگاپور شده است. نام این طرح «ابر دیجیتالی» است و از 3866 مکعب مختلف با درجه شفافیت متفاوت تشکیل شده است. اين مکعب ها نمادی از پیکسل
های تصویر در یک نمايشگر دیجیتالی خواهند بود. ابر ديجيتالي مذکور در بالای فضایی سبز در آسمان ظاهر می شود.

طراحان سعی کرده اند که در این آسمان خراش پیشرفت و توسعه سنگاپور را نشان دهند و به نظر من که به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اگر در سال 2010 در سنگاپور بودید ابر پیکسلی را از دست ندهید.

ادامه عکس ها.........

امیررضا بیگلری بازدید : 194 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند جهان است این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد . این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

download.png دانلود با لینک مستقیم

امیررضا بیگلری بازدید : 209 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

جموعه دوم 500 تصویر معماری داخلی (500-1000)، مجموعه ای از تصاویر بسیار زیبا به همراه تصویر پلان آنها، در 5 پارت برا دانلود شما آماده ساخته ایم، و هم اکنون آماده دریافت میباشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 36
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 507
  • بازدید ماه : 507
  • بازدید سال : 15,227
  • بازدید کلی : 476,986