loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
امیررضا بیگلری بازدید : 846 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

طراحی داخلی فضاهای کوچک، همواره امری دشوار است و نیاز به خلاقیت بالایی دارد. در گذشته در وب سایت بارها و بارها طراحی داخلی و دکوراسیون در فضاهای کوچک را مورد بررسی قرار داده ایم و این بار نیز قصد معرفی 4 آپارتمان زیر 50 متر با طراحی و دکوراسیون متفاوت را داریم. هدف از این امر زنده کردن خلاقیت بوسیله ی دیدن نمونه کارهای سایرین است. در عصر حاضر در شهرهای بزرگ، مشکل فضا مشکلی اساسی است و در یک فضای کوچک (بویژه فضاهای زیر 50 متر) خلاقیت طراح می تواند بسیار کارگشا باشد و بخشی از خلاقیت، کسب تجریه از طریق مشاهده ی نمونه کارهای دیگر طراحان است. با آرل همراه باشید تا 4 طراحی داخلی و دکوراسیون متفاوت در 4 آپارتمان متفاوت را مورد بررسی قرار دهیم و بر تجربه ی خود بیافزاییم. در پایان این بحث، 4 ایده برای خلق فضایی بهتر را خواهیم آموخت.

امیررضا بیگلری بازدید : 467 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مترجم: مهرداد نجیب زاده

عکاس نیوزیلندی Amos Chapple چندین منظر معماری و سایت پلان بی نظیر از بناهای بزرگ را با عنوان دید پرنده به معرض نمایش گذاشته است. وی با استفاده از فناوری هواپییمای بدون سرنشین، تصاویر ناگهانی فوق العاده ای از بناها و سایت های دیدنی را به نمایش گذاشته است. این تصاویر شامل دستاوردهای معماری از جمله تاج محل، معبد لوتوس، هرمیتاژ سن پترزبورگ همراه با برخی مناطق دیگر که کمتر مشاهده شده اند، به تصویر کشیده شده است. فاصله و فریم تصاویر بسیار زیبا و بی نظیر است. وی اظهار داشته که این تصاویر را قبل از ممنوع شدن عکاسی با پهباد گرفته است، چون در  حال حاظر این کار غیرممکن است و جریمه سنگینی به همراه دارد.

امیررضا بیگلری بازدید : 384 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
معمار نروژی تبار، Todd Saunders مالک و موسس دفتر معماری Saunders Architecture، خانه ای برای خود و خانواده اش در منطقه ی Bergen نروژ طراحی نموده است. ساختمان این خانه، 35 متر طول و 6 متر عرض دارد و از دو حجم اصلی تشکیل شده است. با آرل همراه باشید.

بنابر اظهارات معمار، این خانه به نحوی طراحی شده است که حس شناور بودن در جنگل را به بیننده القا می کند. طبقه ی اول ساختمان شامل ورودی اصلی، انبار، محل پارک دوچرخه، محل نگهداری کایاک و ... است و سقف ساختمان تراس بزرگی است که منظره ی بی نظیری را در اختیار قرار می دهد. 
فضای داخلی ساختمان با پالت رنگی روش نطراحی شده است و با فضایی روشن و زنده روبرو هستیم.
یکی از نکات جالب توجه در طراحی این خانه، پله های متصل کننده ی طبقات است. این پله ها از نظر طراحی برعکس پله های معمولی هستند. معمولا راه پله از پایین کنترل می شود ولی این راه پله، از بالا کنترل می شود و به سقف متصب است.

امیررضا بیگلری بازدید : 302 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

طراحی داخلی آپارتمانی که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت، بسیار ویژه و قابل توجه است. این پروژه توسط گروه معماری ژاپنی kochi architect’s studio طراحی و اجرا شده است و 151 مترمربع مساحت دارد. فضای خالی یا Void شش وجهی در مرکز ساختمان نکته ی ویژه ی این طراحی و این آپارتمان است. با آرل همراه باشید تا ایده ی طراحی داخلی این آپارتمان را بیشتر بررسی کنیم.
طراحی داخلی این آپارتمان کاملا با چوب انجام شده است و دست طراح در کار بسیار باز بوده است. وقتی وارد این آپارتمان می شوید، با یک ورودی روبرو خواهید شد که مرکز دسترسی به تمام فضاها است. در طبقه ی اول، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و ... روبرو هستیم و در طبقه ی دوم با اتاق خواب و استراحت روبرو می شویم. نکته ی کار اینجاست که که بواسطه ی فضای void شما می توانید از بالا همه ی فضاهای ساختمان را ببینید. این  فضای خالی یک 6 وجهی است و ایده ی جالب و نوآورانه ای بنظر می رسد که ژاپنی ها آن را به انجام رسانده اند. دلیل استفاده از این فضای خالی که همه ی فضاها را به هم مرتبط می کند ارتباط گسترده ی اعضای خانواده با یکدیگر عنوان شده است.

امیررضا بیگلری بازدید : 1258 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این بخش به طراحی داخلی یک فروشگاه در پراگ، پایتخت جمهوری چک خواهیم پرداخت. دکور این فروشگاه چای، بطور کامل از چوب ساخته شده است. میز و صندلی مشتری، میز پذیرش و دکور نیز از جنس چوب هستند. برای بررسی بیشتر طراحی داخلی این دکور چوبی با قوس های خمیده با آرل همراه باشید.

امیررضا بیگلری بازدید : 407 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

نویسنده : امیررضا بیگلری

نمایشگاه بزرگی در شهر مونیخ پروژه های معمار دیوید adjaye به نمایش گذاشته است که " فرم، بخش، مواد" نام گذاری شده است. این نمایشگاه به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا نقشه ها، مدل ها، طرح ها، فیلم، ماکت ها و احساسات معماری این معمار را در 45 پروژه او لمس کنند. نمایشگاه به خوبی روایت داستان زندگی یک معمار موفق رو نشان می دهد که چگونه برای هر پروژه و اثر خود تلاش کرده و وقت گذاشته است. آثار معماری و هنری زیبایی است که هر کدام می تواند الهام بخش یک ایده نو در زمان و مکان دیگری باشد.
امیررضا بیگلری بازدید : 375 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
امیررضا بیگلری بازدید : 291 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

پلان کامل خانه مسکونی 5 طبقه ، یکی از دوستان آرل پلان خانه 5 طبقه ای را در اختیار ما قرار داد تا دوستان و علاقه مندان از این پلان برای پروژه های خود استفاده کنند. برای دانلود فایل اتوکد dwg پلان مسکونی 5 طبقه همراه میمارلار باشید...

امیررضا بیگلری بازدید : 284 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

برای دانلود فایل DWG پلان مسکونی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

امیررضا بیگلری بازدید : 238 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این بخش از طراحی جزئی، نگاهی به راه پله های ساخته شده از متربال کورین (Corian) خواهیم پرداخت که کاری از گروه طراحی و معماری 3ndy Studio است. با آرل همراه باشید.

در ادامه مطلب.....

امیررضا بیگلری بازدید : 215 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

لایتراکان ،Litracon Light Transmiting Concrete ، بتن عبور دهنده نور، امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است. این متریال ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

ادامه مطلب ....

امیررضا بیگلری بازدید : 221 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان

تا به حال فکر کرده‌اید چرا در دکور بیشتر فست‌فود‌ها، از رنگ‌های گرم مثل نارنجی استفاده شده است؟ یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از رنگ‌های گرم، جذب مشتری بیشتر است.

برای خیلی از ما پیش آمده که رنگ و ظاهر یک غذا یا حتی رنگ بسته‌بندی یک محصول خوراکی موجب تحریک اشتهای‌مان شده. جالب است بدانید بیشتر تولیدکنندگان غذاهای صنعتی، از طریق همین رنگ‌ها ما را به خرید تنقلات و محصولات غذایی ترغیب می‌کنند. شما حتی اگر کودکی بدقلق داشته باشید که از خوردن امتناع می‌کند، با دکوراسیون اشتهاآور آشپزخانه می‌توانید او را به خوردن ترغیب کنید.

ادامه مطلب...

امیررضا بیگلری بازدید : 241 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
امیررضا بیگلری بازدید : 923 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

پکیج کامل رویت ۲۰۱۴ از راه رسید !  –  معماری را با طعم رویت تجربه کنید

۰ تا ۱۰۰ رویت در یک مجموعه  –  هر آنچه که از رویت نیاز دارید

نرم افزار رویت معماری از جمله نرم افزار هایی است که در چند سال اخیر دانشجویان معماری و علاقه مندان به سه بعدی کردن نقشه های معماری را به خود جلب کرده است. این نرم افزار قابلیت های فراوانی دارد به عنوان مثال شما میتوانید یک پلان ساده را در عرض چند دقیقه  ترسیم کنید و در عرض چند دقیقه نما ، برش ، دیتیل و غیره رو از نرم افزار بخواهید و در همان لحظه مدل سه بعدی رو مشاهده و ویرایش کنید . این نرم افزار محصوص فاز دو معماری میباشد و تمامی قابلیت ها رو داره که شما در کمترین زمان به نسخه فاز ۲ نقشه هی خود برسید . کار باهاش ساده و بسیار لذت بخش است . شما با یادگیری این نرم افزار کاملا بی نیاز از نرم افزار هایی مثل اتوکد یا تری دی مکس میشوید.

محتویات پکیج :

  • فیلم آموزشی رویت ۲۰۱۴ به زبان فارسی توسط یکی از اساتید به نام این نرم افزار ( از مبتدی تا حرفه ای )
  • مجموعه کاملی از کامپوننت ها ( آبجکت رو توی رویت میگن کامپوننت )

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید…

امیررضا بیگلری بازدید : 219 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
   زبان: فارسی    نویسنده: ناشناس
   نوع فایل: PDF
   تعداد صفحات: 84    ناشر: ای ار پی دی اف
   حجم کتاب: 3.57 مگابایت
توضیحات کوتاه

نرم افزار Graphisoft Archicad، نرم‌افزاری بسیار قدرتمند با قابلیت‌های جدید جهت طراحی و پیاده سازی محیط‌های سه بعدی است و...

امیررضا بیگلری بازدید : 506 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)
در واقع سازه این پوسته عظیم همین 24 ستون و خرپاها هستند و خطوط منحنی دیگر در پوسته، صرفا برای تکمیل ایده و طرح اولیه معماران آن به نمایش در آمده اند.
ایده های خلاقانه و نوآور در ورزشگاه المپیک پکن

مشخصات فنی:


استادیوم ملی پکن توسط معماران سوئیسی DE MEURON HERZOG & طراحی شده
است. و طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده در پایان سال 2007 به پایان رسید.


این پروژه به علت بهره گیری از ایده های خلاقانه و نوآور در طراحی سازه و
پوسته معماری مورد توجه معماران و متقدین هنری بوده است. استادیوم ملی پکن
(آشیانه پرنده) نمونه ای برجسته از کاربرد علم زیست سنجی (ارگانیک شکلی)
BIOMETRIC در معماری مدرن به شمار میآید.

امیررضا بیگلری بازدید : 304 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
امیررضا بیگلری بازدید : 161 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (1)

نگاهي به استانداردهاي مجموعه

به طور مشخص استانداردها و مفاهيم آن به عنوان يك منبع مي‌توانند در طراحي به معماران كمك كنند كه اين را مي‌توان هم در غالب معماري و هم در غالب غيرمعماري ديد. به طور مشخص معماران در طراحي خود به اين استانداردها توجه نموده و از آن استفاده مي‌كنند.

در اين پروژه استاندارد فضاها را مي‌توان در دو قسمت عمومي و خصوصي ديد كه استاندارد عمومي مربوط به فضاهاي عمومي پروژه مي‌باشد كه اكثراً آنها را مي‌توان در كتابهايي كه در اين زمينه نوشته شده است ملاحظه نمود. از جمله اين كتابها مي‌توان نويفرت، اطلاعات معماري، تام‌سِروِر و كتابهايي در زمينه ابعاد و استاندارد ساختمان و ... نام برد.

در اين بخش برخي از اين استانداردها كه مربوط به فضاهاي پروژه غير از فضاهاي نمايشي مي‌باشد ارائه مي‌گردد.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 255 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

آیین کار ایمنی درهای مدارس
آیین کار ایمنی پنجره های مدارس[1]
آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس [2]
ضوابط طراحی ایمنی پلکان [3]
اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار ) [4]


ضوابط و استانداردهای کلی فضاها

آیین کار ایمنی درهای مدارس
1ـ درهای فضاهای آموزشی باید طوری نصب شوند که جهت بازشوی آنها به طرف خارج باشد.
2ـ در فضای پلکان ها حداقل به اندازه یک پاگرد محل نصب در باید تا اولین پله فاصله داشته باشد.
( حداقل به اندازه پاگرد )
3ـ در سالن ها بهتر است در خروجی وسط دیوار نصب شود .
4ـ در راهروها محل اتصال در باید عقب تر از محل عبور باشد تا مانع عبور و مرور نگردد.
5ـ در فضای پلکان جهت بازشوی در به سمت دیوار باشد نه پله ، به صورتی که مانع عبور و مرور نشده و از عرض پاگرد کاسته نشود .

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 334 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (1)

این مطلب شامل استاندارد های طراحی یک مدرسه مناسب بر اساس استاندارد های جهانی و البته سازمان نوسازی مدارس ایران می باشد.
البته در این مقاله به مواردی همچون عملکرد ها نیز اشاره شده است
ادامه ....


استاندارد ها:q محلی که برای احداث مدرسه در نظر گرفته می شود باید ضمن نزدیک بودن به مسیر وسایل نقلیه عمومی ، ازکارخانجات ، خطوط راه آهن و شاهراهها، بیمارستان ، گورستان،کشتارگاه ، دامداری ،مرغداری ، دباغ خانه، محل انباشتن زباله و کود، مراکز پر سر و صدا و پر رفت و آمد و سایر مراکزی که به نحوی ممکن است ایجاد مزاحمت، دود ، بو، گرد و غبار و سر و صدا نماید، دور باشد.
q معیار جهت مساحت زمین مورد نیاز به منظور احداث مدرسه ،تعداد دانش اموزانی خواهد بود که بایستی در ان مدرسه به تحصیل اشتغال ورزند . بر این اساس حداقل اندازه لازم بازا هر دانش اموز 6 تا 8 متر مربع می باشد که فضای لازم جهت ورزش دانش اموزان نیز می بایست طبق ضوابط موجود ،مد نظر قرار گیرد .در هر حال حداقل مساحت لازم زمین ، بدون توجه به تعداد دانش آموزان هزار متر مربع پیشنهاد گردیده است.
q زمین بازی باید به قدر کافی وسعت داشته باشد که بدون ازدحام و برخورد ضمن بازی ، فعالیت دانش آموزان را به راحتی فراهم کند.این شرط با در نظر گرفتن مساحتی حدود 10 متر مربع برای هر دانش آموز مطلوب خواهد بود که البته این استاندارد بیشتردر محل هایی با ارزانی و فراوانی زمین قابل عمل خواهد بود.
q ابلو كلاس درس بايد در محلی مناسب كه نور كافي به آن ميرسد قرار داشته و در معرض ديد كامل دانش آموزان و به رنگ سبز مناسب و غير براق باشد تا از ايجاد خيرگي بر اثر بازتاب نور جلوگيري گردد. فاصله تابلو كلاس درس از اولين رديف دانش آموزان 2/2 متر كمتر نباشد.
q براي هر نفر دانش آموز در كلاس حداقل بايد 2/51 متر مربع سطح در نظر گرفته شود. حداكثر ابعاد قابل قبول براي كلاس درس 8 متر طول و 7 متر عرض مي باشد. ارتفاع سقف کلاس نبايد از 3 متر کمتر باشد.

ادامه . . .

 

امیررضا بیگلری بازدید : 278 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

بررسی شرایط اقلیمی :

آب و هوا:
شرايط مناسب آب و هوا متاثر از وضعيت اقليمي يعني حرارت، رطوبت و سرعت حركت هوا خواهد بود.

باد:
محيط آموزشگاه از نظر همجواري با ساير ساختمانها و عوامل جغرافيايي بايد به گونه‌‌اي باشد، كه امكان حركت و نتيجتا تهويه هوا وجود داشته باشد، ‌نحوه استقرار آن به نحوي باشد كه اثرات بادهاي مزاحم كاهش يافته و برخورداري از بادهاي مناسب افزايش يابد. به طوري كه حداكثر استفاده از جريان هواي مناسب براي تهويه طبيعي كلاس بوجود آيد.
در صورتي كه محيط آموزشگاه در معرض وزش بادهاي شديدي قرار داشته باشد بايد امكان ايجاد فضاي سبز توسط درختان و بوته ها براي مقابله با آن فراهم باشد. با توجه به جهت عمومي وزش باد در منطقه، احداث واحد آموزشي نبايد در مسير انتشار دود و بوهاي زننده كارخانجات، ‌كانالهاي روباز، عبور فاضلاب، محل زباله داني و… قرار گيرد .

تابش آفتاب:
به طور كلي جهت ساختمان مدارس بايد به گونه‌‌اي باشد كه حداكثر تابش آفتاب در كلاسها هنگام زمستان و جلوگيري از نفوذ تابش مزاحم در تابستان فراهم آيد. بر اين اساس ميزان نور گيري هر نقطه با توجه به زوايه تابش و جهت تابش مشخص مي‌گردد. همچنين بايد دقت داشت عوامل شهري و جغرافيايي نبايد در روشتايي محيط نقصان يا خللي وارد نمايد. بايد دقت داشت كه حداقل در قسمتي كه ساختمان مدرسه احداث مي‌گردد نبايد سايه عوامل فوق وجود داشته باشد. هر چند بهتر است در نواحي سردسير اصولا از سايه در محيط آموزشگاه پرهيز نمود و بالعكس در نواحي گرمسير وجود سايه در فضاهاي باز نيز مطلوب مي‌باشد.

صوت:
اصوات نامطلوب در فضاي آموزشي سه دسته اند:
الف- سرو صداي ناشي از ترافيك هوايي و زميني
ب- سر و صداي ناشي از كارگاههاي صنعتي- مراكز تجاري
ج– سر و صداي بازي بچه ها در فضاي باز و ساير كلاسها

ادامه مطلب . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 354 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

برخی منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری ، معماری منظر،مطالعات موردی معماری ومعماری اسلامی

 

زبان عمومی :

منابع اصلی :
504 لغت
زبان عمومی کارشناسی ارشد ؛ مهرداد امیری ؛ انتشارات پوران پژوهش

زبان تخصصی :
منابع اصلی :
فرهنگ تصویر معماری ؛ محمد احمدی نژاد ( نشر خاک )
زبان تخصصی معماری و مرمت ؛ مهرداد امیری ؛ مرکز معماری ایران
منابع پیشنهادی :
انگلیسی برای دانشجویان معماری ؛ دکتر فرهادی ( انتشارات سمت )
زبان تخصصی معماری ؛ محمد جواد مهدوی نژاد ( جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران )
به ادامه مطلب بروید . . .
امیررضا بیگلری بازدید : 289 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

 

شهرداری تهران با درآمدی افسانه ای که بر گرده تهرانی ها تحمیل می شود همچنان به منظور ساخت فضاهای عمومی و فرهنگی مردم را به شیوه های مختلف به پرداخت بیشتر تشویق می کند .

نه تنها طرح تفصیلی جدید با افزایش تراکم ها و ارتفاع بخشی ساختمان های اداری و تجاری و مجوز ساخت در صد در صد زمین که کاملاً بدون حساب و برآورد در هر منطقه از تهران با هزینه های کلان در حال اجراست ، فرصت غنیمتی برای شهرداری فراهم آورده است ، بلکه همچنان تغییر کاربری‌ها بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی، تخریب باغ‌های تهران، اعطای تراکم بیش از ظرفیت شهر و أخذ عوارض ساختمانی و نوسازی و افزایش هزینه خدمات شهری که طبق قانون اساسی باید به رایگان انجام می شد ثروت بی حسابی را نصیب شهرداری تهران کرده است .

امیررضا بیگلری بازدید : 318 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

معماران: دومینیک کولن و همکاران
مکان: فرانسه، مایزیرس لس متز
معمار مسئول: دومینیک کولن
مدیران پروژه: استیو لتوداکلوس، سارا بربیا
معماران پروژه: آرنود الودی، اولیویه نیکلاس، چو یون پارک
مساحت: 3.400 متر مربع
سال احداث: 2009 میلادی
مهندس سازه: فیلیپ کلمنت، BATISERF
مهندس مکانیک: ج. یاست
مهندس آکوستیک: ایو کایسر، شرکت پروژه صدای اروپا

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 318 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

این پروژه برنامه یک مجتمع آموزشی با 10 کلاس ابتدایی و 5 کلاس برای اطفال را دنبال می کند.

شیبی در طبقه اول مهدکودک ، ساختمان منحنی شکل را که اجازه می دهد تا نور خورشید به زمین برسد، از مدرسه ابتدایی جدا می کند.

دو منحنی از بتن سفید فضایی سرشار از کشش را احاطه کرده و به دور آن از بینابین فضاها حرکت می کند.

از نظر شهری ، نواحی خاص تشکیل دهنده مدرسه یک گذار مداوم از یک واحد شهری و خانه های ساده کوچک می باشد.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 297 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

۱- باید تمامی مشخصات مربوط به متن پایاننامة تایپشده، اعم از مشخصات دانشجو، اساتید راهنما و مشاور، عنوان پایاننامه و … دقیقاً مطابق با پروپوزال تصویبشدة دانشجو باشد. براساس آییننامه، برای انجام هرگونه تغییر در مشخصات فوق، باید قبلاً فرم مخصوص درخواست از ادارة آموزش دریافت شده و پس از تکمیل توسط دانشجو و تأیید توسط استاد راهنما، در شورای آموزشی پژوهشی دانشکدة پزشکی مورد تصویب قرار گیرد.

۲ (ادامه…)

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 469
  • بازدید ماه : 469
  • بازدید سال : 15,189
  • بازدید کلی : 476,948