loading...
میمارلار
آخرین ارسال های انجمن
امیررضا بیگلری بازدید : 241 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
وحید محمدی بازدید : 336 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

 

پایان‌نامه‌های معماری غالبا گریزی است به ایده‌آل‌ها و آمال‌های دانشجویان آن؛ فرصتی است تا به دور از محدودیت‌ها و چهارچوب‌های تدقیق‌شده گذشته، به دغدغه‌های خود بیاندیشند و در جستجوی راه‌حلی معمارانه برای آن باشند.

البته بگذریم که شتاب سرسام‌آوری که این‌ روزها همۀ ما به نوعی گرفتارش هستیم، جسارت بلندپروازی را از خیلی‌هایمان گرفته. «سپهر گودرزی» یکی از دانشجویانی بود که این جسارت را داشت که روی موضوعی درنگ کند که ما غالبا در زندگی روزمرۀمان هم از فکر‌کردن به آن گریزانیم، یعنی زندان. آن‌چه که در ادامه این مطلب خواهید خواند، شرح پروژه مختصری از پایان‌نامه ایشان است.

در طراحی زندان مشارکتی نطنز برای مجرمان زن بی‌سابقه و کم‌سابقه نگارنده تلاش کرده کالبدی به جای همۀ زندان‌هایی که امروز و از پس سال‌های دراز گذشته، کم و بیش و در همه‌جا کالبدهایی‌اند برای مجازات پیشنهاد کند؛ بناهایی که شاید بی‌ آنکه توفیق زیادی در پیش‌گیری از وقوع جرم‌های بعدی، که هدف فراموش‌شده از تشکیل نهاد زندان است، داشته باشند؛ گاه خود محملی‌اند برای جرم‌های بعدی. پس، آن‌چه نگارنده سعی کرده به آن پایبند بماند برآوردن آرزوی انتقام نیست؛ اصلاح است.

برنامۀ فیزیکی و طراحی اجزا...............

وحید محمدی بازدید : 177 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

نمایشگاه درخت مخفی به دلیل اجرای طرح ترکیبی چوب و استیل ضدزنگ به شکل یک درخت تنومند در قسمت میانی سالن شیشه ای آن به این عنوان نامگذاری شده است که گروه حرفه ای معماری و طراحی One Fine Day آلمان با طراحی نوین خود توانسته این اشکال را به خوبی به نمایش درآورد.

زمین اصلی این پروژه معماری حدود 15 هزارو 600 مترمربع بوده که اجرای سالن اصلی شیشه ای آن با درخت مخفی داخلی اش در فضایی به مساحت 80 هزار مترمربع صورت گرفته است.

وحید محمدی بازدید : 1012 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

http://vatandownload.com/img/dlarchive/mega.structure.vd.jpg

نام مجموعه مستند علمی-مهندسی است که از کانال معروف نشنال جئوگرافیک آمریکا پخش میشود. در هر قسمت از این برنامه به یکی از سازه های عظیم جهان پرداخته شده و نحوه تاسیس و عملکرد آن بطور کامل توضیح داده می شود. مجموعه ای مفید برای مهندسین عمران, معماری, شهرسازی, تمامی گرایشات مرتبط با عمران و ساختمان و در كل برای تمامی كسانی كه علاقه مند آشنایی با این گونه ابر سازه ها هستند.این مجموعه برای تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی و مخصوصا کارشناسی ارشد و دکترا توصیه می نماییم.

این مجموعه ای از فيلمهاي آموزشي از اجراي پروژه هاي عظيم در نقاط مختلف دنيا در موضوعات گوناگون سد سازي , ساخت برج , فرودگاه , پل , تونل , بزرگراه و. ....به برسي اجراي آنان ميپردازد كه برخي از آنها عبارت اند از : مستند ساخت پيست اسكي دبي - گسترش كانال پاناما- ساخت فرودگاه هنگ كنگ - ساخت استاديوم در آريزونا آمريكا - پل 80 كيلومتري كه شمال آمريكا را به آسيا وصل ميكند-ساخت پلي بر روي رودخانه كوپر - هتل برج العرب كه معرف حضور تمام عزيزان هست و مجموعه هاي ديگري كه مجموعا 54 تا است در اين مجموعه فيلمها سعي شده است از روند اجراي پروژه ها از روزهاي اوليه اجرا تا مرحله بهره برداري تصوير و گزارش تهيه شود و با مهندسان مصاحبه هايي صورت گرفته است و بصورت كاملا واضح تمام مراحل را پوشش داده است . ابتدا دليل اجراي پروژه آورده شده است و روند اجراي پروژه توضيح داده ميشود و اگر در حين پروژه مهندسين با مشكلاتي مواجه شده اند به تصوير كشيده شده است و همچنين نشان ميدهد كه چگونه قدرت تفكر و خلاقيت مهندسي بر عظيم ترين مشكلات بوجود آمده غلبه ميكند و شما را در فضاي اجراي پروژه هاي عظيم قرار داده و ذهن شما را پويا و خلاق خواهد ساخت
اين مجموعه داراي 51 مستند آموزشي با كيفيت بسيار عالي است كه بطور ميانگين هر مستند حدود 50 دقيقه زمان ميبرد

 

دسته بندی کلی این مجموعه به شرح زیر می باشد:

فیلم های مستند ابر برج ها و آسمان خراشها و اماکن دیدنی ماندگار
فیلم های مستند ابر پل های جهان
فیلم های مستند ابر سد های جهان
فیلم های مستند ابر اتوبان های جهان
فیلم های مستند درباره ی مصالح ساختمانی

 

قسمت های این مستند سریالی:این مستند 51 قسمت است که در زیر به شرح قسمت های از این مجموعه می پردازیم:

 

 

 

 

 

 

دسته بندی کلی این مجموعه به شرح زیر می باشد:

فیلم های مستند ابر برج ها و آسمان خراشها و اماکن دیدنی ماندگار
فیلم های مستند ابر پل های جهان
فیلم های مستند ابر سد های جهان
فیلم های مستند ابر اتوبان های جهان
فیلم های مستند درباره ی مصالح ساختمانی

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 289 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

 

شهرداری تهران با درآمدی افسانه ای که بر گرده تهرانی ها تحمیل می شود همچنان به منظور ساخت فضاهای عمومی و فرهنگی مردم را به شیوه های مختلف به پرداخت بیشتر تشویق می کند .

نه تنها طرح تفصیلی جدید با افزایش تراکم ها و ارتفاع بخشی ساختمان های اداری و تجاری و مجوز ساخت در صد در صد زمین که کاملاً بدون حساب و برآورد در هر منطقه از تهران با هزینه های کلان در حال اجراست ، فرصت غنیمتی برای شهرداری فراهم آورده است ، بلکه همچنان تغییر کاربری‌ها بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی، تخریب باغ‌های تهران، اعطای تراکم بیش از ظرفیت شهر و أخذ عوارض ساختمانی و نوسازی و افزایش هزینه خدمات شهری که طبق قانون اساسی باید به رایگان انجام می شد ثروت بی حسابی را نصیب شهرداری تهران کرده است .

وحید محمدی بازدید : 1332 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

 

تحلیل فضای شهری از جمله درس های پروژه ای ( پاورپوینت ) کارشناسی معماری و شهرسازی می باشد که به بررسی طراحی های فضاها و اماکن شهری می پردازد.

کتابی به نام راهنمای فضای شهری مورد توجه بسیاری از استاید این درس می باشد که گاه خود کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.

از جنگ جهانی دوم به بعد شاهد گسترش و احیاء شهری بوده ایم، به غیر از چند مورد همه از نوع درجه 3 بوده و فاقد هرگونه حس مکانی می باشند، که نتیجه ای این نوع طراحی ، گسترش سلطه ترافیک و ازدحام در شهرها می باشد.

مبحث کلی این درس همین نکته بالا می باشد، بهمین خاطر امروز پروژه ای کامل از این درس را برای تمام کسانی که نیاز به پروژه این درس دارند آماده کرده ایم که تا باعث آشنایی بیشتر برای دانشجویان گرامی گردد

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

امیررضا بیگلری بازدید : 2551 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

موزه ی گوگنهایم در بستر بیلبائو با هدف احیای قسمتهایی از منطقه صنعتی این شهر با طراحی فرانک گری ساخته و در سال 1997 افتتاح شد. هدف دولت محلی باسک این بود که یکی از قابل توجه ترین ساختمان های قرن بیستم را در این منطقه بسازند که این هدف به خوبی محقق شد. این اثر با فرم چرخشی و نمای تیتانیوم، شیشه و سنگ آهک خود به سرعت به یکی از مشهورترین ساختمان های جهان مبدل گردید. این شاهکار نوعی از مجسمه سازی شهری است که حس قرار داشتن در یک کشتی یا از نمای بالا تصور یک گل فلزی را به بازدید کنندگانش می دهد. موزه بین دو تراز قرارگرفته: تراز رودخانه و تراز شهر که 16 متر اختلاف ارتفاع دارند.

پل پوئنته دلا سالوه از طرح کلی می گذرد و برجی مجسمه وار طرح را در بر گرفته و آن را جزیی از ترکیب کلی می سازد. مجموعه پلکانی پهن دارد که دو اختلاف سطح را دوباره به یکدیگر متصل می کند. ساختمان پیکره وار، از حجم های مختلف با عملکردهای متفاوت تشکیل شده است. به جز فضاهای نمایشگاهی رستوران، کتابخانه، آتریوم، قسمت اداری و کافه نیز درنظر گرفته شده است. گهری از مصالحی همچون بلوک های سنگ آهک، پنل های نیم میلیمتری تیتانیوم و صفحه های شیشه ای استفاده کرده است. سنگ آهک نشان دهنده ی سنت و هماهنگ با ساختمانهای سنتی در سمت دیگر رودخانه است و تیتانیوم تصویری پیشرو از ساختمان به دست می دهد. در فضای داخلی، اتاقهای نمایشگاهی به حد کافی جا دار درنظر گرفته شده اند تا آثار هنری با مقیاس بزرگ را دربرگیرند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 204 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

اين ساختمان عظيم با ارتفاع هشت متر و نمايه هاي هندسي مواج از آجر دستْ ساز، يك دانشگاه فيلم و انيميشن، در مقطع كارشناسي مي باشد كه توسط استوديو بانكوك پراجكت طراحي و در سال 2011 در شهر ناكونپاتوم در تايلند افتتاح گشته است.

اين ديوارها با ساختار داخلي فولادي، تقويت گشته اند وحفره هاي ميان پوسته ي دروني و خارجي آن ها، بر محافظت در برابر انتقال حرارت، كمك بسزايي مي نمايند.

مجموعه ي پنج كاربري متفاوت اين دانشگاه، دفتر مديريت، اتاق سخنراني، كارگاه ها، كتابخانه و غذاخوري، توسط يك " جنگل مياني‌" به يكديگر متصل مي گردند كه با راه هايي از سنگ خاكستري و بتن و درختاني زيبا، در مركز محور شرقي- غربي مجتمع ظاهر گشته و محور شمالي- جنوبي را شكسته است.

امتداد اين ديوارها كه باعث محدوده گذاري عملكردي ِ ساختمان ها گشته است، با وجود روزنه ها، به مناطقي براي استراحت و آرامش در محوطه سبز تبديل گشته اند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 219 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

به جاي اتخاذ مدل هاي بلند مرتبه از كشورهاي معتدل، اين سازه ي 66 طبقه ي توسعه مركزي بانكوك با ظاهر مسكن هاي كم ارتفاع گرمسيري، با خط آسمان اين شهر وفق پيدا كرده است.

اين آپارتمان ها كه توسط معماران ووها از سنگاپور طراحي گشته اند، با استفاده از تهويه طبيعي هوا، نيازي به سيستم هاي تهويه هواي مطلوب نخواهند داشت. كاربري هايي چون تراس هايي با باربكيو، كتابخانه ها، اسپاها و امكانات ديگر، هر پنج طبقه از سه برج را به يكديگر متصل نموده و همچون مهاربندهايي ساختاري عمل مي نمايند.

با گسترش ستون هاي اصلي به خارج ساختمان، فضاهاي داخلي و خارجي محافظت شده اي براي بالكن ها و تراس هاي باز ايجاد گشته اند و با روشن شدن درشب، ساختمان به صفحه ي نمايش عمودي و زيبايي بدل مي گردد.

چيدمان شطرنجي بلوك، به آپارتمان ها امكان استفاده از نور و هواي كافي را در چهار جهت مي بخشد. عناصر تايلندي همچون سراميك، منسوجات و قاب هاي چوبي در نما به خوبي با طرحي انتزاعي، سازماندهي گشته اند. هر سطح افقي در ساختمان، نصب شده است و سطوح عمودي به وسيله ي صفحه هاي متحرك سايه دار مي گردند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 676 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

سبک کاملاَ شخصی دیر هنگام گائودی، نخستین بار با طراحی پارک گوئل به ظهور رسید که اجرای آن از سال 1900 تا 1911 به طول انجامید.

در اینجا نیمکتهای جانور نمای مزین به خرده کاشی های رنگین،لبه مهتابی های پلکانی گشوده به روی شهر را مشخص می سازد.

سردابهای هولناک زیرزمینی یاد آور بریدگی های تاریک جنگلی زیرزمینی است و پلکان های گدازه وار در حرکتند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 207 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

انجمن " ساختمان هاي بلند و زيستگاه شهري " چهار برنده در رقابت براي عنوان بهترين ساختمان بلند جهان در سال 2013 را اعلام نموده است.

برندگان اين رقابت در چهار دسته بندي از جهت محل قرارگيري به اين صورت معرفي گشته اند: برج شارد در لندن از رنزو پيانو ( برنده گروه اروپا )، سي سي تي وي در پكن از  اُ ام اِی ( گروه آسيا و اقيانوسيه )، ميدان الصوه در ابوظبي از شركاي Goettsch ( گروه خاورميانه و افريقا ) و بُوْ در كلگري از نورمن فاستر ( گروه امريكا ) .

برنده نهايي رقابت بهترين ساختمان بلند دنيا از ميان اين چهار منتخب، روز 7 نوامبر در مراسم دوازدهمين جايزه ي سالانه CTBUH از موسسه فناوري ايلينوي در كراون هال، طراحي شده توسط ميس ون دروهه، اعلام و معرفي مي گردد.

جين گَنگ، يكي از اعضاي هيئت داوران و رئيس استوديو معماري گنگ مي گويد: "‌ برندگان ِ اين رقابت، برخي از قابل توجه ترين و برجسته ترين ساختمان ها در چشم انداز جهاني مي باشند و نشان دهنده ي رفع طيف گسترده اي از مشكلات معاصر، از مصرف انرژي تا ادغام با حوزه ي شهري منطقه ي خودْ مي باشند."

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 269 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

موزه مجسمه های چوبی هاربین-چین که در مجاورت سکونت گاه های پر جمعیت با سبک معماری چینی قرار دارد, توسط گروه معماری MAD طراحی شده است. این موزه, در محدوده ای به طول 200 متر و در منطقه رو به رشد هاربین قرار گرفته است.

موزه مجسمه های چوبی مجموعه ای از مهمترین ایده های مفهومی و فرمال استکه کار گروه MAD را تعریف و مفهومی انتزاعی از طبیعت را به یک محوطه روزمره وارد می کند. ساختمان 13 هزار متر مربعی موزه,مرز میان جامد و مایع را از بین برده و چشم اندازی طبیعی از منطقه به دست می دهد.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 254 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

فرانک گهری از فرم موجی شکل آسمان خراش نیویورک برای طراحی بنای سانتا مونیکا در کالیفرنیا، که نمایی رو به دریا دارد، بهره ای دوباره برد. نمای موجی شکل از اقیانوس، آسمان آبی و ابرها ایده گرفته شده است. رنگ آن سفید خواهد بود که در نوع خود در تضاد با ساختمان نقره ای نیویورک است و با ساختمان های اطراف خود هم خوانی دارد. برج به گونه ای شکل خواهد گرفت که شامل مجموعه ای از آپارتمان ها، مغازه ها، رستوران ها، یک هتل و موزه می شود که منجر به نوسازی ساختار کنونی می گردد. پیاده راه های عمومی و میدان ها در سطح زمین از میان ساختمان ها می گذرند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 255 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

کل و جزء:

نحوه نگرش معماری نسبت به کل و جزء تعیین کننده بخشی مهم از کیفیات فضای شهری است. بر این مبنا دیدگاه های مختلفی وجود دارند. برخی، نمای ساختمان ها (به عنوان اجزا) را بدون در نظر گرفتن جداره های شهری (به عنوان کل) طراحی می کنند و کیفیت کل را عاملی ثانویه می انگاراند که پس از اتمام شکل گیری اجزا و همنشینی آن ها در کنار یکدیگر به وجود می آید. این درحالی است که کل چیزی بیش از جمع جبری اجزا است. پسندیده ترین و بهترین مکان ها، جاهایی هستند که دارای روحیه ای منسجم و نافذ بوده و مجموعه ساختمان ها در کنار هم تأثیری بیش از یکایک اجزای تشکیل دهنده آن داشته باشند(هدمن و یازوسکی،17:1384).

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 242 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

علاقه ما به پروژه دیوار برلین در جنبه های ماندگار حاصل از تفکیک و تقسیم بندی سیاسی و کالبدی شهر ریشه دارد، در این پروژه ما بر جمعیت اینده شهر و معنای سیاسی خاص شرق و غرب در این شهر تاکید داشته ایم. طرح پیشنهادی ما قطعه ای از یک دیوار جدید است، که در خودش یک منطقه مسکونی را جا داده. طرح پیشنهادی ما بر یک گذر اجتماعی موکد است که در قامت بازوهایی طویل و ممتد در فضا بسط می یابند و امکان تعامل انسانی را فراهم می سازند.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 266 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

بنای یادبود طراحی شده برای رئیس جمهور آیزن هاور که تا حد زیادی از دلار مالیات دهندگان تامین شده بود، با جنجال های زیاد بر سر طرح بنا، تا سال آینده به تعویق افتاد. اکنون، در حالی که دید غریب یک معمار مدرن برای این بنای یاد بود دردسر ساز شده، یک مجسمه ساز کلاسیک طرحی الهام بخش و مقرون به صرفه را پیش رو قرار داده است. طرح اولیه 142 میلیون دلاری فرانک گهری وقتی از هم پاشید که توسط پسر و نوه ی آیزن هاور به سختی مورد انتقاد قرار گرفت. آیزن هاور در جنگ جهانی دوم جنرال و قهرمان مبارزه با کمنیست در دهه ی 50 در کاخ سفید بود. گهری برای طرح های مدرن خویش که با استفاده از اشکال غیر متعارف و سازه های در هم پیچیده که گویی در حال ذوب شدن هستند، شناخته شده است. وی پرده ی فلزی عظیمی با ارتفاع 80 فوت طراحی کرده و کودکی آیزن هاور را به تصویر کشیده است.

ادامه . . .

امیررضا بیگلری بازدید : 235 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)
 
 

 

برج دوها ژان نوول به محکمی در خط آسمان شهری خلیجی ریشه کرده است, این بنا با یک نمای لایه لایه شده ی توری مانند و ظریف صفحه نمایش شانشیل مشترک در این منطقه اما در یک مقیاس بزرگ را به یاد می آورد. بنایی با 176 متر بلندا که با استوانه ای گرد و شبکه ای حک شده بر روی آن ترکیب شده و در قامت یک سایه انداز هوشمند در اقلیم بیابانی گرم در بزرگترین شهر قطر عمل می کند.

طراحی در ابتدا با موفقیت بتن تقویت شده ی شبکه ای بر تمام پوسته ی ساختمان را به کار گرفت. در نتیجه یک پوشش آفتابی در یک مقیاس عظیم را تولید کرد که به الگوهای خطی شکل گرفته در شکست نور درون حجم داخلی اختصاص دارد. این محیط در نوع خود اولین فضای سبز عظیم و باغ عمودی در قطرمی باشد.

برج در جاده ی کورنیش در مرکز شهر که به آب های خلیج [فارس] مشرف می باشد، واقع شده است. یک گستره ی آبی می تواند از طریق پیچیده شدن اطراف یک گنبد که به شکل یکپارچه آسمان خراش گرد را پوشانده، دیده شود. به علاوه این بنا توسط یک رسانای برقی در سطح 231.5 متری در بالای زمین اوج گرفته است، و می توان گفت عمو زاده ی استادانه ی برج خلیفه ی مشهور که محیطی 110000 متر مربعی را اشغال کرده می باشد.

ادامه . . .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • فروش گیفت کارت با گیفتی
  • مشاوره پایان نامه ارشد کامپیوتر
  • خرید سرور اختصاصی آلمان
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • تور ارمنستان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • آیشیک
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • sitemap
  • داستان عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • یک معمار
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 36
  • تعداد اعضا : 336
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 431
  • بازدید ماه : 431
  • بازدید سال : 15,151
  • بازدید کلی : 476,910